Beantwoorden
SEPPE123
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Hoe webspace claimen via Telenet?

hallo, 

 

ik wil een webspace van telenet claimen maar de link ftp://users.telenet.be werkt niet meer, weet iemand hoe dit komt?

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: webspace 

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe webspace claimen via Telenet?

Dag Seppe,

 

Deze dienst verdwijnt mid volgend jaar:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alternatieven-voor-je-Telenet-webruimte/

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe webspace claimen via Telenet?

Deze dienst verdwijnt. Je zal moeten uitkijken naar een betalende webruimte à la one.com of mijnhostingpartner.nl of een van de vele andere. Kijk wel uit voor de geafficheerde prijzen. Soms geven ze die exclusief BTW, soms met een serieuze korting het 1e jaar en daarna redelijk duur.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe webspace claimen via Telenet?

@igvfer,


Ik heb mijn webpage van telenet verhuisd naar mijn Synology NAS thuis. Voorlopig nog niet voor externe toegang want ik weet niet of dit voldoende veilig is.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe webspace claimen via Telenet?

@GADS-GS  Normaal gezien wel. Ik heb het nog niet echt geprobeerd via https. Ik moet nog een skijken voor het certificaat. Via HTTP werkt het toch: http://pavele.hopto.org/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe webspace claimen via Telenet?

@igvfer ,

 

Ik heb wel een certificaat van Synology maar heb wel geen DSN naam zoals u. Ik heb enkel een DDSN naam van Synology : https://gads-gs.synology.me . Ik heb hiervoor de poort 443 moeten forwarden op mijn router. Ik ben geen security expert en weet niet of dit voldoende veilig is. Ik vermoed dat er nog firewall instellingen op de synology NAS moeten bijgesteld worden?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe webspace claimen via Telenet?

Die is ook voldoende. Als ik op die link klik dan kom ik op die site. Dus dat is OK. Dat is ook een DDNS. En als je geen andere poorten forward dan geraken ze ook niet binnen. Dus nu is het enkel uw site die te zien is.

afbeelding.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe webspace claimen via Telenet?

@igvfer ,

 

Bedankt voor het antwoord. Ik heb ook wel de poort 5001 van de Synology NAS moeten forwarden voor externe toegang tot de NAS (niet voor de website) maar daarna zit nog een 2FA toegang achter om in te loggen. Voldoende veilig denk ik. Via deze toegang wordt blijkbaar ook de DDNS van synology NAS bijgewerkt als de publieke IP aangepast wordt maar ik vermoed dat dit bij telenet nooit gebeurd.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe webspace claimen via Telenet?

@GADS-GSDDNS wordt bijgewerkt vanuit de NAS zelf. Die gaat regelmatig checken of uw publiek IP adres hetzelfde is gebleven. Is dit niet zo dat wordt dit doorgegeven naar de DDNS service. Het maakt niet uit of dit deze van Synology of een andere DDNS provider is. Hier bij mij gebeurt dat via mijn camera's en mijn NAS. Is er eentje die uitvalt dan is er altijd nog een andere die het update. Je site is https dus dat is al OK. Ik persoonlijk heb de poorten 5000 en 5001 veranderd. Toch een extra hindernis om hackers een klein beetje de goesting te ontnemen. Ze moeten nu al al mijn openstaande poorten scannen om te zien welke eventueel deze met toegang tot mijn NAS is. Ik zie het zo: Heet is zolas een extra slot. Het helpt niet maar het vertraagt en ontneemt hen misschien de goesting. Ze nemen liever de makkelijkste slachtoffers.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe webspace claimen via Telenet?

@igvfer ,

Ik gebruik extern ook een ander nummer voor de poort 5001 te forwarden, of gebruikt u in de NAS zelf een ander nummer dan 5001 om te forwarden?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe webspace claimen via Telenet?

@GADS-GSNee maar je kan het wel veranderen via Configuratie/netwerk/DSM instellingen. Maar op jou manier zal het ook goed zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe webspace claimen via Telenet?

@igvfer ,

Bedankt voor de info. Ik wist niet dat we deze poorten konden aanpassen in DSM zelf. Voor mijn camera gebruik ik geen DDSN omdat ik hiervoor geen certificaat heb (zeer moeilijk te bemachtigen bij Hikvision). De beelden van de camera worden bewaard op de Synology NAS die ik via de externe toegang kan bekijken. Dit kan ook via de DS cam app van Synology.

0 Likes