24748
netweters
|
152265
antwoorden
|
20686
vragen
|
Dag Gertrober,
Zou het mogelijk zijn om je virusscanner te laten scannen.
Het programma Malwarebytes en AdwCleaner zijn ook aanraders voor virussen te verwijderen.
Is uw startpagina ook gewijzigd?
Mogelijks ook volgende stappen volgen in de link.
https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=nl
Het komt erop als ik een webpagina wil openen. Het staat dan in de linkerbenedenhoek. Het is niet altijd, soms kan ik goed surfen maar lukt het na een paar minuten niet meer en blijft de pagina die ik wil openen hangen.
Dag Puch,
Bij mij komt de tekst te voorschijn als ik zijn vraag "beantwoord" en daarna op rechts boven in tekstverwerken "Aanhalen" aanklik.
@Ex-Netweter
We gaan even proberen om de DNS server te veranderen, dat lost meestal het probleem op.
Ik vermoed dat je Windows hebt.
Rechts-klik op het netwerkicoontje (computertje met netwerkkabel of het wifi-icoontje)
Klik dan op netwerkcentrum.
Klik daarna aan de rechterkant in het netwerkcentrum op de blauwe tekst (de naam van je internetverbinding bv 'LAN-verbinding')
Klik op eigenschappen -> Internet Protocol versie 4
Daarna kun je onderaan je DNS-instellingen wijzigen.
Selecteer "De volgende DNS-server adressen gebruiken" en vul bij
Voorkeurs-DNS-server: 8.8.8.8 (Dit is de Google DNS)
Alternatieve DNS-server: 8.8.4.4
Klik op 'OK'
Als dat klaar is, open het startmenu en zoek naar 'CMD'.
Je zal dan 'opdrachtpomp' zien staan. Rechts-klik daar op en klik op 'als administrator uitvoeren'
Voer in het venster dat je ziet het volgende in: ipconfig /flushdns
en druk op enter.
Open Chrome en voer bovenaan het volgende in: chrome://net-internals/#dns en druk op enter.
Klik op de knop 'Clear host cache'
Herstart je computer.
Laat even weten of het lukt. 🙂
Edit: Je origineel bericht is onleesbaar voor mij.
Ik heb nog een extra vraag, die computer, is die via wifi verbonden met het internet? Kan je eens proberen of het probleem opgelost is als je die via kabel verbindt? (nadat je het bovenstaande hebt geprobeerd)
Edit2: als je wilt hoef je het bovenstaand niet te proberen. Antwoord eerst even op de vraag bij mijn eerste edit. 🙂
Hallo,
Ik heb een aantal maanden hetzelfde probleem gehad. Op aanraden van Dell (mijn pc is een Dell) heb ik de drivers van de netwerkkaart upgedate. Hiermee was het probleem opgelost. Aanpassen van de DNS servers enz heb ik ook geprobeerd, maar hielp niet.
@Ex-Netweter
Dat wilde ik voorstellen maar eerst even zeker weten door het met kabel te testen. Bij mij treedt dat probleem ook op als je een slecht wifi-signaal hebt of als je wifi even weg valt.
@Ex-Netweter
Kan je even kijken welke wifi kaart je hebt? (Nadat je het met kabel hebt getest.)
Ga naar het netwerkcentrum en klik aan de rechterkant op de blauwe tekst. Klik daarna op eigenschappen. De naam van je wifikaart moet dan bovenaan in de balk staan onder 'Verbinding maken via:'. (zie screenshot)