Beantwoorden
Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Goeieavond iedereen,

 

ik heb het volgende probleem, wanneer ik netflix kijk op mijn smart TV ( bekabeld vanaf de modem ) krijg ik geen nederlands ondertitels, wanneer ik dit op mijn smartphone doe wel. Na contact met Netflix ben ik te weten gekomen dat voor hem mijn locatie op basis van mijn IP ik in Luxemburg zou wonen. terwijl ik in het Antwerpse woon. dit is de rede waarom ik op TV geen nederlandse ondertitels krijg. wat ik raar vind want via mijn GSM toestel op de wifi is dit geen probleem. 

 

modem reset, tv reset geprobeerd en geen oplossing. ik geraak er niet aan uit.

 

alle tips/oplossingen welkom.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
16 reacties
Vanheule_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

IP adres in stat in buitenland

Kleine "update"

 

Ik heb een work around gevonden die zolang de app niet volledig afgesloten wordt blijft werken.

 

Wanneer ik op mijn telefoon een hotspot aanmaak op 2,4 GHz zonder beveiliging, deze dan verbind met de tv, Netflix open en iets begin af te spelen ziet Netflix dat ik in België zit en werkt alles naar behoren. Dan kan ik zelf terug naar bekabelde verbinding switchen en alles blijft goed. Enkel wanneer de app volledig afgesloten wordt switch het weer naar LU.  

 

Een kleine omweg, maar zolang het probleem niet opgelost is kan ik zo wel verder. Telenet zegt ondertussen het ligt aan de app op tv en Netflix wil dat Telenet met hen contact opneemt.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

IP adres in stat in buitenland


@Vanheule_  schreef:

Wanneer ik op mijn telefoon een hotspot aanmaak op 2,4 GHz zonder beveiliging, deze dan verbind met de tv, Netflix open en iets begin af te spelen ziet Netflix dat ik in België zit en werkt alles naar behoren. Dan kan ik zelf terug naar bekabelde verbinding switchen en alles blijft goed. Enkel wanneer de app volledig afgesloten wordt switch het weer naar LU.  


Fantastische tip, en dank dat je dat met ons deelt!

Nog maar eens een bewijs dat Netflix een verkeerde Database gebruikt 🤔

 


@Vanheule_  schreef:

Een kleine omweg, maar zolang het probleem niet opgelost is kan ik zo wel verder. Telenet zegt ondertussen het ligt aan de app op tv en Netflix wil dat Telenet met hen contact opneemt.


Toch jammer dat er geen definitieve oplossing komt.

Zoals gewoonlijk wordt je van het kastje naar de muur gestuurd (en steekt de ene het op de andere), maar intussen is de klant de dupe, en moet de klant naar oplossingen / work-arounds zoeken 😫