Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

IP cam blokkeren ?

Ik heb enkele Ip cams die verbinding maken via P2P.

Daar ik op locatie de cams kan bekijken via mijn Synology app en dit ook de veiligste manier is(software wordt constant geupdate) wil ik die andere manier dus blokkeren.

Dus mijn vraag is wat moet ik doen zodat de cams niet meer bereikbaar zijn vanaf het internet ?

 

P.S : geen VPN want dat is net iets te moeilijk voor een leek lijkt me.

9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP cam blokkeren ?

Je kan het niet echt uitschakelen vermits je poorten moet openzetten. Goede lange paswoorden zijn een must. En indien mogelijk de gebruiker "admin" verwijderen en een andere gebruiker met admin rechten aanmaken. Dan moeten ze al uw gebruikersnaam en paswoord vinden. Ik maak mijn paswoorden meestal in deze zin: afkorting van de toepassing - lettergreep uit de naam van de gemeente of de straat - combinatie van huisnummer met postcode - 1 of 2 leestekens. Niet noodzakelijk in deze volgorde, je komt al snel aan een 13-tal tekens en toch kan je dit vrij makkelijk onthouden en is zelfs met brute force attack bijna niet te achterhalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

IP cam blokkeren ?

Bedankt voor de tips.

Betreft de cams heb ik geen poorten openstaan in mijn router.

Ik benader de cams via mijn Synology nas en via de app Dscam van Synology.

Ik kan echter via de app van de cams de live beelden ook wel bekijken maar de support van de cams hebben me een link gegeven en wanneer ik die uitvoer kan ik de cams van op afstand met hun app niet meer benaderen.

Dus daarmee is het probleem eigenlijk opgelost.

Dit is de link :

http://ip:port/hy-cgi/factory_param.cgi?cmd=setsmartp2p&enable=0 

 

Echter heb ik twee merken van cams dus nu zou ik voor het tweede merk ook nog dergelijke link moeten hebben. Ik wacht nog op hun support.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

IP cam blokkeren ?

Vandaag oplossing gekregen van het tweede merk.

Hello,it can not disable P2P function .you can set password or you don't connect camera to internet ,just view in LAN.

 

Maar hoe kan ik die camera van het internet halen ?

Hij blijft dan alleen benaderbaar vanuit mijn eigen netwerk of op afstand via op mijn nas in te loggen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP cam blokkeren ?


@Benny3@  schreef:

Vandaag oplossing gekregen van het tweede merk.

Hello,it can not disable P2P function .you can set password or you don't connect camera to internet ,just view in LAN.

 

Maar hoe kan ik die camera van het internet halen ?

Hij blijft dan alleen benaderbaar vanuit mijn eigen netwerk of op afstand via op mijn nas in te loggen.


Poorten naar de cam blokkeren en opgelost. Voor zover ik het begrijp was dit toch de bedoeling. Alleen nog via uw NAS (apps en consoorten) en niet meer rechtstreeks. Eerlijk gezegd vertrouw ik die apps minder dan mijn eigen rechtstreekse verbindingen. Die heb ik volledig zelf in de hand. Het is niet de eerste keer dat we horen dat apps gekraakt zijn en alle verbindingen op straat liggen. Ik gebruik momenteel die app van Synology ook. Maar om een heel andere reden. Er is geen ondersteuning meer op de browsers voor de software die hikvision gebruikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

IP cam blokkeren ?

Zou je mij misschien ook nog kunnen zeggen hoe ik in de Telenet modem die poorten van mijn drie cams blokkeer ?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP cam blokkeren ?

Als je ze niet openzet zijn ze geblokkeerd. Standaard zijn alle poorten geblokkeerd. Waarom werken sommige van die apps zonder poorten open te zetten? Omdat de verbinding telkens door de camera wordt aangevraagd en het verzoek van binnen naar buiten gaat. Zoals een huis, jij doet de deur open van binnenuit en de bezoeker kan alles binnenbrengen. In het geval van een camera gebeurt dit constant.

Vergelijk het met surfen op het internet. Jij gaat naar een site en zet daarmee een poort open naar buiten toe en langs die poort kan de correspondent ook dingen naar jou versturen.

Andersom is poorten openzetten enkel de deur ontsluiten van buitenaf met een bepaalde code en naar een bepaald toestel, op een willekeurig tijdstip die de bezoeker bepaalt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

IP cam blokkeren ?

Interessant.

Maar stel dat ik nu de poorten van de 3 cams doorstuur naar bv mijn nas wat resultaat gaat dat dan geven ?

Is dat veiliger of zinloos ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP cam blokkeren ?

Via de software van een Synology NAS zal je eerst en vooral extra licenties moeten aankopen. Standaard heb je maar voor 2 cams. Je hebt in elk geval het voordeel dat je enkel poort 5000 moet open zetten. En een zeer sterk admin paswoord moet aanmaken. Of een andere gebruiker met alleen kijken rechten en een goed paswoord. Ik stuur je een privebericht zodat je een en ander kunt bekijken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

IP cam blokkeren ?

Die licentie voor een derde cam heb ik al enkele jaren.

IK zal eerst je bericht eens aandachtig lezen zo snel ik dit ontvangen heb.

0 Likes