Beantwoorden
Karroowte
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

IP camera bekijken op ander netwerk

Beste leden,

 

Ik ben nieuw hier, dus ik weet niet als het hier gepast is.

 

Ik kocht vorige week een IP Camera om onze hond te kunnen bekijken indien we niet thuis zijn.

Bij het instellen vraagt hij op welke wifi ik wil verbinden. ik heb deze verbonden met mijn thuisnetwerken en alles werkt perfect.

Tot ik buitenshuis ga .... op 4G wil hij volgens de app van de camera niet verbinden ... ook op een netwerk (bv op mijn werk) wil hij niet verbinden met de camera.
Eenmaal thuis heb ik direct verbinding en kan ik de camera bekijken.

 

De camera die ik aangekocht heb werkt enkel via een app op Android of OIS, ik kan dus mij nergens inloggen voor instellingen enz.

Het type camera is een - SEC24 CAM180 IP

De App die aangeraden is op de verpakking: SW360.

 

iemand een idee ?

 

https://www.bol.com/nl/p/sec24-cam180-ip-bewakings-camera-180-zicht-720p-hd-binnen/9200000090856314/...

 

 

11 reacties
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

IP camera bekijken op ander netwerk

Gemakkelijk te installeren 
De IP-camera is snel en simpel te installeren. Sluit de camera aan met de meegeleverde adapter, download daarna de “VR CAM”-app op je smartphone of tablet en volg de stappen die worden weergegeven in de handleiding. 

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

IP camera bekijken op ander netwerk

@Karroowte, ja gaat waarschijnlijk een poort moeten invullen in je app, of portforwarding open zetten op je router. Welke poort dat dat gaat zijn kan ik zo niet zeggen. 

Karroowte
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

IP camera bekijken op ander netwerk

@Benny3, heb ik reeds gedaan en alles werkt maar enkel intern.

Niet op een ander netwerk.

Karroowte
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

IP camera bekijken op ander netwerk

@marc1201, ik heb dit ook al enkele malen gelezen... Maar welke poort ik moet gebruiken, en waar ik dit zou kunnen terug vinden ... Weet ik niet 😕

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

IP camera bekijken op ander netwerk

op mijn dahua cam stond de poort ingevuld, dus dat was makkelijk, maar dat kan vanalles zijn. Ik heb ook nog een arlo systeem, daar moest ik niks voor open zetten. Dat werkte zo. Kijk eens in je app of daar een optie is om een poort in te vullen. Zoja zou ik de manual eens goed uitpluizen. Er moet toch ergens iets van te vinden zijn.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken op ander netwerk


@Karroowte@  schreef:

@Benny3, heb ik reeds gedaan en alles werkt maar enkel intern.

Niet op een ander netwerk.


Heb je en poort moeten instellen in de app? Zo ja, welke poort? Dan moet je het IPadres van de cam weten (192.168.0x). Dan moet je portforwarding doen in "Mijn Telenet" als je met de standaard HGW (modem/router telenet) werkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP camera bekijken op ander netwerk


@marc1201@  schreef:

@Karroowte, ja gaat waarschijnlijk een poort moeten invullen in je app, of portforwarding open zetten op je router. Welke poort dat dat gaat zijn kan ik zo niet zeggen. 


Als de app zijn gegevens haalt via een server van de IP-cam, dan is portforwarding niet eens nodig. De cam maakt verbinding met de server, net zoals de app verbonden is met die server. De IP-cams van D-Link zijn op dat gebied erg handig.

 

Ik lees dit in de reviews:

 

De aanbevolen software "VR CAM" in het bijgeleverde installatie document werkt heel slecht en geeft een hoop fouten, op de website van de fabrikant spreekt men over andere software "Pano360s" deze software werkt prima en de camera is gemakkelijk in te stellen, de camera geeft ook een heel goed en scherp beeld over 180°.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Karroowte
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

IP camera bekijken op ander netwerk

@marc1201, Ik heb heel die handleiding bekeken ... maar nergens te vinden ivm een IP adres ...

volgens de handleiding is het enkel de App installeren, je wachtwoord van je Wifi ingeven, en voor de rest niets .... heel raar ...

Pas op .. het werk perfect he binnens huis ... maar buiten niet meer ... nochtans staat er op de doos, bekijk de camera overal ter wereld

Karroowte
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

IP camera bekijken op ander netwerk

@sb,

Klopt ik heb dan ook niets moeten ingeven van poorten of dergelijke .... heel raar ...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP camera bekijken op ander netwerk

@Karroowte

 

Heb je de andere app al eens geprobeerd? Je vindt 'm hier:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.generalcomp.pano360s


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Karroowte
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

IP camera bekijken op ander netwerk

@sb, ondertussen opgelost !

 

Ik heb gebeld met de technische dienst van de camera.

Wat blijkt ... bij de instellingen van je router/modem (mijn telenet in mijn geval), moest enkel UPNP actief gezet worden ....

 

soms zit het hem in kleine dingen he !