Beantwoorden
BjornMeise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

IP camera bekijken vanop afstand

Beste 

Ik heb aansluiten op m'n thuis 3 IP cameras van Mobotix systeem. Deze Cameras is aansluiten met een switch 4xPOE Net-gear en met patch kabel naar WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS) , voor te bekijken Beld van cameras locally ik kan via m'n computer 192.168.0.156 waar is ingesteld MCX Mobotix software of direct van Cameras IP 192.168.0.121 , 192.168.0.122, 192.168.0.116 . Ik graag willen  deze camera op aftand bekijken via m'n Iphone of andere mobile toestellen. Ik heb bestel NO-IP services voor te poort forwarded maar systeem altijd gezegd (check poort) dat op m'n modem alle porten waren gesloten. Even als is ik proberen m'n porten open van configuratie Telenet Wireless modem met deze aanpassing . Foto 1Modem.pngKan Julie me helpen omdat alle aanpassing van Julie forum welk ik volgen over het zelfde Issue heb me geen oplossing . Bednakt

 

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken vanop afstand

Soms werken ze op laptops en smartphones in hun apps met de RTSP of de serverpoort. Daarom graag eens bekijken in de instellingen van je camera's welke poorten er gebruikt worden. Ik vermoed HTTP, HTTPS, RTSP en Server, 4 verschillende poorten.  Ikzelf zet dat bijvoorbeeld op respectievelijk op 9190, 9192, 9194, 9196. Voor een andere camera dan op 9290, 9292, 9294, 9296.

Op die manier kan ik dan instellen IPadres cam1, beginpoort 9190, eindpoort 9196,  enz. en dan zij alle poorten geforward naar de betrokken camera.

Inloggen via de computer doe je dan 192.168.0.x:9190 voor HTTP verbinding of je DDNSDomein:9190.

Zoals gezegd moet je op sommige mobiele applicaties de RTSP poort gebruiken of de serverpoort dat is dan uit te testen

Je kan in elk geval niet op alle drie de camera's poort 80 als standaardpoort gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BjornMeise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

IP camera bekijken vanop afstand

Beste ik heb gezin dat standaard port op m'n alle 3 camera is port 8080 ingesteld maar ik heb vervolgen met u configuratie en altijd niks i kan enkel m'n camera's locally bekijken als ben ik op me Netwerk van m'n thuis. Altijd als ik proberen 3 porten geopend via Telenet site met module :

-M'n modem

-Instellingen

-IPV4 poort forwarden 

op de site Poort checken en ook NoIP.com zijn geeft me berichtje dat alle porten  gesloten is.

Kunt jij misschien laten me tonen stap per stap wat moet ik doen met juiste configuratie van m'n modem Docxis 3.0 van Telenet voor te 3 poorten opened of moet ik bellen naar telenet support voor te vragen op poort openen. Het system van Mobotix is ech duur en de bedoeling is het belt van cameras ik moet kijken als bent ik in op m'n werk of het huis uit.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken vanop afstand

Vooreerst moet je elke camera instellen met een andere poort. 3 camera's met poort 8080 lukt wel voor lokaal gebruik maar niet bij forwarding. En vermijd zeker ook poort 8080 want daar is veel misbruik op.

Daarom stel ik voor om camera 1 op 9100 te zetten, camera 2 op 9200, camera 3 op 9300.

Dan stel je in op "mijn.telenet.be":

IP adres camera 1 - beginpoort 9100 - eindpoort 9100 - beide - actief

IP adres camera 2 - beginpoort 9200 - eindpoort 9200 - beide - actief

IP adres camera 3 - beginpoort 9300 - eindpoort 9300 - beide - actief.

Anders ook eens het type van uw camera's vermelden. Dan kunnen we meekijken in de handleiding voor de configuratie.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornMeise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

IP camera bekijken vanop afstand

Ik heb alles aanpassen op m'n telenet modem zoals jij gezegd :

IP adres camera 1 - beginpoort 9100 - eindpoort 9100 - beide - actief

IP adres camera 2 - beginpoort 9200 - eindpoort 9200 - beide - actief

IP adres camera 3 - beginpoort 9300 - eindpoort 9300 - beide - actief.

 

En dat is het specuficatie van m'n cameras system:

Mobotix  AG

Mobotix MX-Q24M-Sec-Night-N11

Mobotix MX-Q24M-Sec-D11

 

ik kan locally beeld krijgen van m'n computer waar is ingesteld software Mobotix Center MX 2.2 op Windows 7 pro 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken vanop afstand

Ik vind nergens iets terug over de instellingen van die camera's. Kan je nu ergens in de setup of admin instellingen van de camera's iets terugvinden van netwerk/poort instellingen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornMeise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

IP camera bekijken vanop afstand

Ja ik kan manually instellingen aanpassen op elke kamera maar met deze configuratie ik heb loss het beeld van cameras vanaf MX center welk is ingesteld op m'n computer locally .

https://www.mobotix.com/sites/default/files/2017-10/Mx_ML_Q25M_en_20150325.pdf

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken vanop afstand

Die handleiding had ik al gezien maar daar vind ik niets terug over poortinstellingen. Als je erin slaagt om de poorten aan te passen zal dit uiteraard ook moeten aangepast worden in de app die je gebruikt om de beelden te bekijken. Ik persoonlijk vind het zeer moeilijke camera's om in te stellen. Handleiding is ver van volledig. Ze maken het zeer complex bewust of onbewust.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornMeise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

IP camera bekijken vanop afstand

Maar ik heb ook port checken en m'n 3porten van 3 camera  9100,9200,9300 welk heb julie zegen waren altijd gesloten dus dat volgende probleem 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken vanop afstand

Kan je mij eens screenshots sturen van de poortinstellingen van je 3 camera's? Eventueel via een persoonlijke mail. (Klikken op mijn naam en dan op persoonlijk bericht.)

Ik heb ook dit gevonden: https://www.abptech.com/step-step-guide-setting-mobotix-ip-camera-be-viewed-remotely.html

Kijk vooral naar:

Admin menu --> web server

You need to set the camera port to listen to port 80 and a registered port of your choice

1024-49151 is a range of possible ports you can use.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornMeise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

IP camera bekijken vanop afstand

PM is gestuurd 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken vanop afstand

Ondertussen hebben we dit probleem kunnen oplossen. Via PM veel screenshots over en weer gestuurd verspreid over een paar dagen.

Conclusie: Mobotix heeft geen makkelijke software instellingen. Je moet dingen aanpassen in verschillende schermen. We zijn eruit geraakt en ik hoop de verschillende instellingen eerstdaags ergens op een website te zetten zodat het een hulp is voor anderen.

 Edit.

Ondertussen kan je alle screenshots van de instellingen voor Mobotix netwerk hier bekijken....



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.