Beantwoorden
Ex-Netweter

Website online zetten

Dag iedereen,

In naam van iemand anders moet ik een website online zetten en deze wil hij graag in de gratis 50MB die hij bij Telenet krijgt steken.
Echter weet ik niet hoe ik dit gedaan krijg, momenteel kan ik dus de website http://users.telenet.be/geertryckebusch.be niet verwijderen of aanpassen in webruimte. Ik krijg hierbij de melding:

"Er is momenteel nog een verwerking aan de gang voor je product. Hierdoor kan je aanvraag momenteel niet worden uitgevoerd."
Daarnaast zou ik ook te weten moeten komen hoe ik het adres www.geertryckebusch.be dan migreer naar de telenet-server.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groeten,
Jannes Lambrecht

Gelieve het later opnieuw te proberen.

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Website online zetten

Dat laatste is normaal gezien niet zo moeilijk. Je moet niets "migreren", maar zgn. forwarding instellen via de provider waar de domeinnaam geregistreerd is.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

Website online zetten

@Ex-Netweter

Ik weet niks af van die website, maar is de eigenaar die zijn gratis Telenet webspace wil gebruiken op de hoogte van de beperkingen die daar gelden? Gaat zijn huidige website daar wel draaien?

Indien wel, des te beter, ik vraag het maar omdat ik weet dat je op die gratis ruimte niet echt veel kan doen ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
Ex-Netweter

Website online zetten

ten eerste dient men te weten hoe groot deze site is anders is 50 MB te weinig he. Ten tweede u heeft het over migreren en de fout boodschap . Met migreren wil dan zeggen dat de website nu door iemand anders gehost wordt ? Zo ja dan zal u in mijn telenet moeten kijken om te zien of deze naam nog vrij is , mocht deze vrij zijn kan u hem laten overzetten naar Telenet. De melding die u krijgt de zogezegde foutboodschap zegt eigenlijk dat er achterliggend op dit moment een verwerking aan het lopen is dus dat er op dit moment geen verdere aanvragen gedaan kunnen worden alvorens de verwerking ervan definitief is. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Website online zetten

@Ex-Netweter  schreef:

knip

Zo ja dan zal u in mijn telenet moeten kijken om te zien of deze naam nog vrij is , mocht deze vrij zijn kan u hem laten overzetten naar Telenet.

knip

De klant heeft sowieso zijn webruimte. Daar moet hij alleen zijn content plaatsen, HTML en heel beperkt wat scriptjes, Zijn domeinnaam moet hij dan eventueel laten overzetten naar Telenet maar dat hoeft niet altijd. Misschien kan hij bij zijn huidige provider zijn domeinnaam linken aan externe content.

Bovendien sorry dat ik het moet zeggen maar een domeinnaam bij Telenet kost een 30€ per jaar en je kan bij one.com, mijnwebhosting.nl of nog andere hosters een domeinnaam, webruimte, en onbeperkte mailboxen huren voor nog geen 50€ per jaar. Waarbij je veel meer kunt doen met je webruimte dan alleen maar HTML. En met goede ondersteuning via mail als er al eens iets niet goed lukt.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Ex-Netweter

Website online zetten

Normaal gezien kan ik mij wel houden aan de beperkingen, mijn site in totaliteit is kleiner dan 50MB, website bestaat enkel uit html, css en javascript en de domeinnaam is al in bezit van de persoon. Het probleem is dat ik geen aanpassingen kan doen aan de website van Telenet.
Mijn cliënt is niet echt op de hoogte van alles en via hem iets van paswoorden of gegevens loskrijgen is praktisch onmogelijk.

Dan zit ik ook nog met het probleem van de foutmelding, zou ik hier best Telenet zelf ook aanspreken?
Want de foutmelding staat er nu al een week en er is nog niets aangepast sindsdien.

0 Likes

Website online zetten

Moest de foutmelding er al een geruimere tijd opstaan beste eens ff contact opnemen met de klantendienst. Deze kunnen nagaan of er nog een bewerking op dit wordt gedaan achterliggend. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Website online zetten

de domeinnaam staat nog bij easyhost, dus best eens navragen wat er gaande is bij telenet en misschien ook bij easyhost om te weten wat er aan de hand is.

hun webhosting is nochtans niet duur en je hebt er meer aanbod op dan bij een telenet host.

als ik de domeinnaam aanklik zie ik de site verschijnen, is wel heel erg traag maar die werkt nog.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes

Website online zetten

Oke, ik zal er even verder naar kijken.
Alleszins heel erg bedankt voor alle antwoorden!