Beantwoorden
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Ik heb al jaren verschillende camera's werken met de portforwarding via de telenet witte modem. Sinds kort kan ik geen enkele camera meer bijvoegen, ik bedoel de forwarding gebeurd niet ook al sla ik de gegevens perfect op. Geef ik de nieuwe camera een ip-adres van een bestaande camera die al sinds jaar en dag geforward wordt dan werkt het wel. Het lijkt alsof ik gewoon geen nieuw ip-adres kan forwarden, dat het niet wordt opgeslagen ofzo. Nu heb ik alle camera's verwijderd met uitzondering van één belangrijke. Nu geef ik alles opnieuw in, dus ip adressen die la jaren werken maar het werkt niet. Kan dit aan mijn modem liggen of zit de oorzaak bij Telenet zelf ?

 

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

@MKris  Graag eerst een screenshot van uw portforwarding. Je hebt uw IPcamera's toch een vast adres gegeven? Als je de standaardrange gebruikt van Telenet moet het adres iets zijn tussen 192.168.0.10 en 99, dat is buiten de DHCP zone die Telenet gebruikt. Ook moet je elke camera aparte poorten geven, op zijn minst de HTTP poort. Indien gewenst kan je me via een Persoonlijk Bericht contacteren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Dank voor je reactie, er is niets veranderd aan heel mijn setup. Ik heb het probleem vastgesteld toen ik een nieuwe camera wou toevoegen en dit ging niet. Ik doe het al jaren op dezelfde manier. Geef ik de camera een ip en poort adres van een bestaande dan gaat het. Het komt er op neer dat ik geen één nieuw ip adres kan laten forwarden. Ik heb de oude adressen verwijderd en wil die opnieuw ingeven , werkt ook niet meer. Ik zal zodadelijk een screenshot maken maar gaat niet veel opbrengen, staat nu slechts nog één camera in die werkt ( gelukkig ).

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

@MKris  Kan je intern nog uw camera's bereiken zoals het hoort?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Ja dat werkt perfect

0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Het is net alsof een nieuw IP-adres ( of bestaand maar dan verwijderd om te testen  ) niet meer aanvaard wordt. De modem heb ik al herstart omdat ik dacht dat het daar aan lag.

 

Dit is een screenshot van de werkende configuratie. Ik heb die onderste weggehaald en als ik die nu op net dezelfde manier noteer en opsla gebeurd er niets, de camera's worden niet meer gevonden.

 

[IMG]https://www.mupload.nl/img/91vjpu4hml43v.jpg


janne_man (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Link naar afbeelding verbeterd

0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Je kan de foto bekijken door het url adres zonder de IMG in je browser te zetten

0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Ik ga de modem volledig uit het stopcontact trekken , ben toch enkele uren weg en dan nog eens proberen met hem terug in te steken. 

0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Momenteel heb ik er 4 werkend, lijkt dan toch een oplossing te zijn door de modem een tijdje uit het stopcontact te trekken. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

@MKris 

Vanuit Mijn Telenet kan je de modem ook herstarten. Als een bijwerking van de rules niet lijkt te werken, kan best eerst eens de modem herstarten.

MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Dank voor deze opmerking, dat had ik inderdaad al gedaan voor ik de vraag hier had gesteld maar mocht niet baten. Het langer zonder stroom zitten heeft het opgelost, doet misschien een harde reset of zo.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

@MKris 

Ik heb de indruk dat een bijwerking in Mijn Telenet nooit rechtstreeks een bijwerking is op de router. De bijwerking op de router gebeurt doorgaans onmiddellijk daarna, maar soms duurt het een tijdje. Als je dan een nieuwe bijwerking doet in Mijn Telenet kan je een nietszeggende foutcode krijgen omdat er nog een proces bezig is.

Dit bovenstaande is geen zekerheid, welk de indruk die ik heb bij het gebruik van Mijn Telenet.

MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

IP-camera's via portforwarding werken niet meer

Foutcode heb ik eigenlijk nooit gekregen, heb inmiddels alle 11 camera's terug geforward, heb dit wel één voor één gedaan. Dus telkens "opslaan" en dan op de "terug" knop en de volgende, er zat eigenlijk geen noemenswaardige vertraging op want ik volgde het in rt op mijn smartphone waar dat alle camera's waren op ingesteld van voorheen. Dus vanaf het moment dat ik op "terug" duwde was die al zichtbaar op de telefoon. Toch bedankt voor het meedenken en opmerken dat er vertraging in de verwerking kan zitten, kan ook iemand anders van pas komen als die ook tegen dit probleem aanloopt.