Beantwoorden
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

In gebruik nemen nieuwe laptop.

Op het eind van de week krijg ik mijn nieuwe laptop. Waar moet ik dan zeker op letten bij de in gebruikname? Waarschijnlijk staat er ook software op die ik meteen kan verwijderen. Ik heb een gekochte versie van Office 2016 en Bullguard Internet Security. Ook heb Ik een IMAP-account bij telenet. Wordt deze automatisch gesynchroniseerd op de nieuwe laptop? Hoe zet ik mijn contactpersonen/adresboek van Outlook 2016 mee over? Ik heb al geprobeerd te exporteren naar een csv-bestand maar dat niet lijkt te lukken.

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

In gebruik nemen nieuwe laptop.

Welke laptop (merk, type) ? Windows 10?

 

Om te beginnen zou ik zeker al een backup (image) maken vooraleer je verder gaat. Dat gaat makkelijk mbv Macrium Reflect Free. Op die manier kan je altijd terug.

 

IMAP zou automatisch gesynchroniseerd moeten worden. Dat is immers wat IMAP doet: op alle toestellen zie je dezelfde mails en mappen. Je vertelt er niet bij welke mailclient je zal gebruiken op die laptop, dus...

 

Contacten exporteren:

https://www.startpage.com/do/search?q=outlook+2016+export+contacts


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Smileyxo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! De kop is eraf! It's your first party!

In gebruik nemen nieuwe laptop.

Hej daar,

 

Wat je contacten betreft, met de guide voor office 2013 te volgen zou dit goed moeten lukken, zie  Office Support - export contacts to csv
Indien je account met IMAP is geconfigureerd zouden deze automatisch mee gesynchroniseert moeten worden naar je nieuwe laptop, maar miss toch de guide volgen voor de zekerheid.

 

Wat SB zegt is ook wel nuttig, een image is een voledige kopie van je systeem waar je bij toekomstige issues gewoon naar kan terug keren. Windows 10 heeft wel de funtie terug te gaan naar fabrieksinstellingen met behoud van je gegevens, wat vaak een betere keuze is, als die fucnite kapot zou zijn kan een image je wel een hoop miserie besparen.

 

Verder zou ik eens kijken op www.ninite.com, hier kan je in een lijst selecteren welke programmas je zou willen en met 1 download alles meteen installeren, persoonlijk vind ik dit echt ongelooflijk handig 🙂

 

Ook handig bij een nieuwe pc is het verwijderen van alle bloatware, dit is software die is meegeleverd door de fabrikant maar nogal overbodig kan zijn, zoals mee geleverde video software die je nooit zou gebruiken, of een gratis Antivirus versie die je niet zou gebruiken, dit kan allemaal manueel via software & programma's maar ook via een 3th party app zie: 

pcdecrapifier - ja dit is legit 😉

0 Likes
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

In gebruik nemen nieuwe laptop.

Het wordt de nieuwe Dell Inspiron 5000, 17" met I5 processor en Windows 10. Email wordt opnieuw Outlook 2016 (Office 2016 aangekocht via werkgever) Office 365 lijkt me toch duur (iedere maand 10€, ik kon mijn Office 2016 licentie kopen voor 35€) Ik ga het alvast proberen zoals getoond wordt in het filmpje.

0 Likes
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

In gebruik nemen nieuwe laptop.

Zonder problemen de nieuwe laptop in gebruik genomen. Onnodige meegeleverde software verwijderd, office 2016 geïnstalleerd, telenet IMAP  account aangemaakt en ok. Contactpersonen had ik eerst geëxporteerd naar een *.pst bestand en later op de nieuwe laptop geïmporteerd. Fluitje van een cent. Bedankt voor de reacties.