Beantwoorden
Rbu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Installeren van een VPN op de nieuwtse modem/route

Ik heb voor het ogenblik twee computers en een NAS in een thuisnetwerk hangen.

Op twee computers is een VPN geïnstalleerd maar dit brengt steeds mijn onderlinge verbinding in de problemen.

De oplossing zou zijn dat de VPN zou werken op de router omdat op die manier alle apparaten, welke zowel kabelverbinding of draadloos met deze router verbonden zijn, nu beveiligd worden door de centrale VPN.

Kan ik op de nieuwste modem/router een VPN installeren, en zo ja hoe ga ik te werk.

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Installeren van een VPN op de nieuwtse modem/route

Je hebt een NAS welk merk en type? Als je een echte NAS hebt zoals synology of qnap kan je daar perfect een VPN server op activeren. Op de Modem router van Telenet gaat dit niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rbu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Installeren van een VPN op de nieuwtse modem/route

Ik heb  inderdaad een Synology NAS en kan daar dus een VPN server op activeren,

maar zijn mijn twee andere computers daardoor ook beveiligd zoals ze nu zijn met elk een aparte VPN?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Installeren van een VPN op de nieuwtse modem/route

VPN is geen beveiliging. VPN zorgt dat je een beveiligde verbinding kunt maken van een andere computer ergens ter wereld naar uw netwerk thuis. Dit zorgt ervoor dat de computer op afstand opgenomen wordt in je thuisnetwerk. En maakt dat uw verbinding niet kan afgeluisterd worden. PC's op zich worden beveiligd door hun firewall en antivirus software.

Eens je een VPN verbinding hebt gemaakt kan je de PC's, camera's en dergelijke benaderen zoals je dat thuis zou doen.

Als je bvb een remote desktop connectie zou maken naar je PC thuis, na openstelling van de correcte poort, is die connectie af te luisteren. Doe je dit via VPN en dan een remote desktop connectie dan is dit niet af te luisteren. Het veiligste is L2TP/IPsec protocol. En zoals altijd een heel deftig paswoord aanmaken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rbu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Installeren van een VPN op de nieuwtse modem/route

Mijn excuses voor het lang uitblijven van een antwoord, maar er zijn andere problemen opgedoken.

In ieder geval bedankt voor de uitleg en raad.

 

0 Likes