Beantwoorden
JanVdB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Instellingen Airport

Na dagen van prutswerk heb ik eindelijk mijn wifinetwerk kunnen maken, maar ik vermoed dat er nog iets verkeerd zit. Schema in bijlage.

Wat ik nu heb: in een bureau, op de kamer en in de living 3 aparte netwerken met dezelfde naam en paswoord. Dat werkt, maar: als je bvb in de bureau werkt, zie je niet meer de NAS die in de living staat en de printer...

Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat de Airport Time Capsule in de living mijn hoofdrouter wordt en dat de Airports in de andere kamers volgen via ethernet.

Stel ik de andere in als "breid draadloos netwerk uit" en in brugmodus?

 

Alvast bedankt!

Jan

 

 

IMG_0230.JPG

 

Tags (3)
0 Likes
1 reactie
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Instellingen Airport

Je hebt dus je telenet modem met daaraan een switch die telenet heeft geplaatst.

 

Vanuit die switch vertrekt normaal een of meerder kabel(s) naar je digirecorder(s).

Om de Airport Time Capsule als standaard router te gebruiken moet vanuit de telenet switch een kabel vertrekken naar de Airport Time Capsule.

 

Om alle toestellen in je netwerk te zien moet je met een kabel van uit de Airport Time Capsule vertrekken naar de express en de extreme

En inderdaad je moet het router gedeelte in  de express en de extreme uitschakelen zodat die als hub functioneren.

 

Dan verdeeld de Airport Time Capsule alle ip adressen en kunnen alle toestellen in je netwerk met elkaar communiceren.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren