Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Internet Choke.

Hoi,

 

Sinds een dag of drie is er iets mis met mijn internet, Ik krijg inees 10% choke  in CSGO en mijn spel loopt vast voor een seconde, en  op die zelfde seconde als  ik spotify webplayer ben aant luisteren  pauzeerd die ook voor dezelfde seconde, wat raar is ik hoor mensen wel op teamspeak op het moment dat dit gebeurt. Mijn internet download/upload speeds zijn dezelfde. Geen packetloss voor zover ik zelf kan zien. Ik heb andere computers getest ivm spotify, zelfde probleem.

 

Andere ethernet kabels getest net hetzelfde... (Rechtstreeks in de modem) Het ligt dus ergens  Telenet -> Modem. Is er iemand van jullie die een test kan doen?  Ik wil niet dat jullie een speedtest doen, want zoals ik al zei daar zit het probleem niet het is een packetloss(?)/choke probleem. Mijn ping is ook allemaal heel stabiel. Kom ook aub niet af met probeer andere kabels/computer etc, ik heb echt alles al geprobeerd.

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet Choke.

De "choke" uitzetten?  Smiley LOL Grapje want ik weet helemaal niet waarover je het hebt, zal enkel voor insiders zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet Choke.

De fout ligt toch bij jullie hoor volgens mij is er iets mis met de routes. Is er iemand die dit eens kan nakijken? Ben ik aan het browsen stop ie even dan gaat ie verder... Ben ook bij iemand anders thuis gaan testen en daar heb ik het probleem niet.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet Choke.

wat is choke? lagg? (packet loss? hoge ping?)

 

PS. Wij zijn geen Telenet werknemers 😄

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet Choke.

Nee, ik heb geen packetloss. http://gfycat.com/SlipperySimilarBumblebee  > hier kan je het zien wat ik bedoel. 

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Internet Choke.

Voor alle duidelijkheid: ik speel geen counter-strike en het fenomeen "choke" was voor mij ook niet bekend. Voor zover ik het begrepen heb is het probleem niet te wijten aan een trage internetverbinding, want dan stond er een waarde naast "loss". Het choke-probleem kan komen omdat  een cs:go server te veel packets doorstuurt dan jouw cs:go staat ingesteld om te kunnen ontvangen.  Dit zou kunnen gebeurd zijn door op een bepaalde server aan te melden want blijkbaar kunnen sommige servers jou instellingen automatisch aanpassen als je er een verbinding mee maakt. Probeer eens de console in het spel te openen en rate 128000  in te geven terwijl je met een server bent verbonden.

 

Als je wat Engels kan, dan kan volgend filmpje misschien helpen:

https://m.youtube.com/watch?v=KRRv2xF2yuM

 

http://www.nextlevelgamer.com/counter-strike/reducing-choke-optimize-your-network-settings

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet Choke.

Lol dat noemt men lagg 🙂

 

herstart heel de boel stekker er uit 🙂

 

doe ook deze test www.pingtest.net (en zorg ook dat packet loss erbij staat werkt met java)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet Choke.

Zoals ik al zei heb ik geen packetloss. En mijn rates staan goed, ik speel altijd op rate 128000  . Voor alle duidelijkheid ik heb dit bij iemand anders thuis getest, Daar werkt alles perfect.  Modem ook al uitgetrokken niets helpt.

 

// sets interpolation values.

cl_interp "0"
cl_interp_ratio "1"


// usual rate commands

cl_cmdrate "128"
cl_updaterate "128"
rate "128000"

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet Choke.

Ik speel geen CS:GO dus ik heb geen idee wat dat allemaal betekent 😛

 

voor zover ik weet heeft lagg alleen deze oorzaken:

- Te traag internet

- Te hoge ping

- Te trage pc

- Packet loss

 

Als jij zegt dat je geen van deze 4 hebt dan kan ik je niet helpen...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes