Beantwoorden
Emiel1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Internetsnelheid niet naar behoren, modem defect?

Wat gebeurt er als je modem vervangen wordt?

Ben je je opnames kwijt?

Het is omdat ik denk dat de modem niet goed meer werkt.

We halen maar 72 Mbps en met kabel 88 Mbps.

We zitten bij WIGO dus normaal gezien moeten we 200 Mbps halen.

We hebben ook een powerline bakje van Telenet.

Zelfs volgens de APP moeten we een bakje installeren ook al staan we er naast.

 

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetsnelheid niet naar behoren, modem defect?

Modem heeft niets met je opnames te maken. Opnames staan op je HDD (Harde schijf) of in the cloud als je al de nieuwste decoder hebt in het proefproject.

Heb je de modem al eens zonder stroom gezet? Indien geen beterschap modem losmaken, voorzichtig als je de coax losdraait, naar een Center stappen en een nieuw laten activeren en terug naar huis om de nieuw aan te sluiten. Het duurt meestal enkel minuten tot een kwartier voor je modem terug werkt na aansluiting.

Ik zie dat je ook een PWL setje hebt dat kan natuurlijk een beperkende factor zijn, maar ook de netwerkkaart van de PC waarmee je de metingen doet. Ook Wifi is een beperkende factor, ik haal met mijn oudere IPad mini ook maar de helft van de snelheid ten opzichte van mijn recentere IPad.

Zoals je ziet er kunnen veel factoren meespelen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internetsnelheid niet naar behoren, modem defect?

Mogelijk heeft uw PC/laptop een verbinding op 100Mb gemaakt.

mogelijke oorzaken :

- instelling van de lan kaart in PC/laptop

- Lan adaptor in PC/laptop kan geen verbinding maken op 1 Gb

- UTP kabel is niet geschikt voor 1 Gb


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Emiel1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Internetsnelheid niet naar behoren, modem defect?

Het is een nieuwe computer dus dat kan al niet en hij kan 500 mbs is aan. Ik zal eens proberen hem zonder stroom te zetten. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internetsnelheid niet naar behoren, modem defect?

dat de computer nieuw is wil nog niet zeggen dat de instellingen (snelheid onderhandelen 10/100/1000Mb) juist staan.

Het kan ook aan de UTP kabel(s) liggen dat het niet sneller kan dan 100 Mb.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hugoandries
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Internetsnelheid niet naar behoren, modem defect?

Ik had het zelfde probleem en vandaag is de technische dienst van Telenet langs geweest. Mijn verbinding viel soms volledig weg en regelmatig zeer trage verbinding. Ik heb een modem DOCSIS 3.0. Nu het probleem lag aan de buitenkabel bij openmaken van het kabeleinde was er een oxidatie zichtbaar van de koperen afscherming en dat was het probleem de oplossing is een nieuwe kabel laten leggen.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Internetsnelheid niet naar behoren, modem defect?

Ik ben ook pas nieuwe Telenet klant geworden en heb de bekabeling van buiten aan het kastje tot binnen naar elk punt nieuw gelegd. Ik heb ook de docsis 3.0 modem en haal goede snelheden. Ik heb op mijn mobiele toestellen de Ookla app gedownload en ik haal via WiFi snelheden tot 183Mbps download en 18 a 19 Mbps upload. Mijn iMac werkt voorlopig nog op WiFi want daar moet ik nog een kabel naartoe trekken. Maar ik ben zeker dat ik daar snelheden haal tot dicht bij de 200Mbps.

Als bekabeling heb ik gebruikt voor buiten tot aan de NIU: PE 6 dubbel, afgeschermd. Binnen heb ik overal coax kabel, gelegd met koperen kern en afscherming gecertificeerd voor Telenet. En als UTP kabel heb ik gewoon cat 5e gebruikt. En hier niks van problemen. De technieker zei ook dat een goeie en correct aangesloten bekabeling al, de helft van het werk is.

Never trust in Dust