Beste Netweters,
Even mijn frustratie luchten: sinds een tweetal weken haalde ik enkel nog snelheden van amper boven de 100Mbps. Gezien mijn administratie helemaal in de cloud staat was dit niet langer werkbaar. Daarop neem ik contact met de helpdesk van Telenet. Ongelooflijk maar waar komt dezelfde namiddag nog een "specialist" langs.
Bij binnenkomst vraagt hij waar mijn modem hangt. Op de plaats waar Telenet hem 8 jaar gelden geïnstalleerd heeft, bij de elektriciteitsmeters. Onmiddellijk spreek hij van een kooi van Faraday. Ik zeg hem dat ik in mijn kantoor boven bedraad werk. Hij stelt onmiddellijk voor om een accespoint te plaatsen.
Ook boven worden testen uitgevoerd, waar wij ten laatste slechts 180Mbps halen. Hij wijt het euvel aan een slechts netwerkkaartdriver. De technieker plaatst tenslotte een accespoint. Volgens mij met weinig meerwaarde gezien ik boven steeds bedraad werk.
Moet nu lukken dat ik gisteren enkele werkjes moet uitvoeren bij mijn dochter die ook Telenetklant is. Ik neem mijn laptop mee en verbind hem met een UTP-kabel aan haar modem. Ik start de Telenet speedtest op en wat blijkt: ik haal met mijn "slechte driver voor mijn netwerkkaart" een snelheid van 280Mbps.
Deze morgen thuis, dezelfde test uitgevoerd: laptop met kabel, rechtstreeks op de modem en slechts 180Mbps.
Ik ben dus helemaal niet tevreden met de interventie van Telenet maar er zal mij wel € 85.00 aangerekend worden, gezien het probleem bij mij lag!!!
Mijn vragen: vanwaar dat verschil in snelheid tussen de twee locaties aan de modem en hoe kan ik de factuur voor de interventie aanvechten?
Met vriendelijke groeten,
Geert Dornez