Beantwoorden
VwimV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Intranet ip-adressen zijn gewijzigd

Heb nu Business Fibernet 200 met enkel de modem en een digicoder (AD 2000). 

Er is een switch na de modem met enerzijds een verbinding via PowerLAN naar de digicorder en anderzijds een router die het Home netwerk beheert (vaste IP adressen + IP via DHCP).

Ik wil nu via PowerLAN overal Wi-Fi aanbieden en zou graag de toegewezen exclusieve  PowerLAN verbinding van de digicorder willen hergebruiken.

Kan ik alles (Digicoder, toestellen met vaste IP, mobiele toestellen) in 1 range hebben via de telenet router?

Is de vaste modem inruilbaar voor een de telenet router.

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Intranet ip-adressen zijn gewijzigd

Uiteraard kan je uw modem only inwisselen voor de Telenet Home Gateway. Je kan uiteraard alles aansluiten daarop. Bij mij zitten daarop, extra AP, NAS, Zonnepanelen, 3 IP camera's, printer, een paar smartphones en tablets en uiteraard mijn eigen PC en laptop en via powerlines nog een Mac.. Alles werkt en ik kan de nodige dingen van buitenaf bereiken via portforwarding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VwimV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Intranet ip-adressen zijn gewijzigd

Ik heb gevraagd om de modem in te wisselen voor een Telenet Home Gateway ... maar kreeg volgende reactie:

""Helaas is het niet mogelijk om uw modem om te ruilen, ook niet tegen betaling. Alle modems blijven operationeel en worden niet vervangen tenzij er een technisch probleem is.""

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Intranet ip-adressen zijn gewijzigd

Dat is raar, want normaal gaat dit in een Telenet winkel zonder problemen... Hij kan toch altijd kapot zijn?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Intranet ip-adressen zijn gewijzigd


@VwimV schreef:

Ik heb gevraagd om de modem in te wisselen voor een Telenet Home Gateway ... maar kreeg volgende reactie:

""Helaas is het niet mogelijk om uw modem om te ruilen, ook niet tegen betaling. Alle modems blijven operationeel en worden niet vervangen tenzij er een technisch probleem is.""


Ze kunnen soms een beetje moeilijk doen. Mogelijks omdat ze niet weten hoe ze het moeten doen om een andere modem te activeren. Er zijn hier al veel Netweters voorgegaan die deze toch konden omruilen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Intranet ip-adressen zijn gewijzigd

@VwimV- Ik kan net als de anderen bevestigen dat een modem-only of HGW omruilen in een Telenet Center geen enkel probleem is. Wat je misschien wel kan doen is op voorhand telefoneren om te vragen of ze er eentje (modem-only of HGW) op voorraad hebben.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes