Beantwoorden
DLisa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Koppeling met Home Assistant

Hallo!

 

Ik heb recent Home Assistant opgezet op een RaspBerry Pi3.

Ik had hieraan graag de Telenet Modem/Router gekoppeld.

 

Ik vond online dat het type CH7465LG-TN is van Compal.

Ik vind spijtig genoeg nergens een integratie bij Home Assistant met Compal.

Zou iemand anders dit toch op een andere manier hebben kunnen instellen?

 

Zo kan ik via de router uitlezen welke apparaten aanwezig zijn op het netwerk.

 

Bij uitbreiding zou ik ook de nieuwe TV-box willen aansluiten hieraan, maar de router heeft toch voorrang.

 

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Koppeling met Home Assistant

Dit gaat niet lukken. Je kan alleen via “mijn Telenet” aan de instellingen van je HGW geraken. Dus zoek niet verder.

Je doet er mij trouwens aan denken dat ik hier nog een rasperberry heb waar ik home assistent eens wil op uit testen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DLisa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Koppeling met Home Assistant

Dus er zit niets anders op dan een eigen router aan te kopen, moest ik hier gebruik van willen maken?

 

Voorlopig maak ik gebruik van nmap om toestellen te vinden, maar merk dat smartphones 's nachts op afwezig staan...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Koppeling met Home Assistant

Met een app zoal Fing kan je alle toestellen zien. Het probleem van het niet zien van bepaalde toestellen heeft allicht te maken met de energiebesparingen van de wifi's. Als er geen activiteit is, schaken die zich automatisch uit. Ook op de HGW zal je ze dan eveneens niet zien.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Koppeling met Home Assistant

Bestaat er dan voor Home Assistent geen plug in ouzo? Iets in de zin van advanced ipscanner en advanced portscanner onder Windows?

Iets zoals dit https://www.home-assistant.io/components/nmap_tracker/

daarvoor heb je zelfs uw router niet nodig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DLisa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Koppeling met Home Assistant

@igvfer 

Ja hoor 🙂 

Ik gebruik nu de nmap tracker, dus ik vind mijn toestellen wel.

Wou gewoon weten of er een connectie kon gelegd worden naar de router van Telenet zelf.

Geen idee of dit andere of betere resultaten zou opleveren.

 

@janne_man 

Het niet beschikbaar zijn van smartphones zal inderdaad te maken hebben met een spaarstand.

Misschien moet ik kijken om ze ook te tracken op basis van Bluetooth of andere devices (smartwatch).

Zou dit graag gebruiken om de temperatuur lager te zetten of lichten uit te doen indien er niemand thuis is.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Koppeling met Home Assistant

 

@janne_man 

Het niet beschikbaar zijn van smartphones zal inderdaad te maken hebben met een spaarstand.

Misschien moet ik kijken om ze ook te tracken op basis van Bluetooth of andere devices (smartwatch).

Zou dit graag gebruiken om de temperatuur lager te zetten of lichten uit te doen indien er niemand thuis is.


Gebruik je daarvoor geen rookmelders die ook de temp. meten? De lichten doe ik uit als ik wegga, en met slimme schakelaars kan je zien of ze al of niet branden. Op afstand via een app die verbinding maakt naar je raspberry via poort 1823 dacht ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DLisa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Koppeling met Home Assistant

Nee geen slimme rookmelders aanwezig (voorlopig).

Ik zou het vooral willen gebruiken als extra check, voor moest iemand vergeten zijn om het licht uit te doen bij het verlaten van de woning & om de verwarming lager te zetten als er niemand thuis is.

 

Zijn dingen die je inderdaad ook handmatig kan nakijken & instellen via een app.

0 Likes