|
26.829
netweters
|
166.745
antwoorden
|
|
22.363
vragen
|
We hebben nu 1 maand internet via Telenet, echter hebben we al 5x last gehad van onderbrekingen in de avond (telkens tussen 21u15 en 22u15).
De duurtijd van de onderbreking is 5-10 min. De modem zelf lijkt zijn verbinding te hebben verloren (rode LED), en herstelt deze vanzelf.
Vandaag liet ik een ping naar buiten lopen tijdens de onderbreking. Daarbij valt op dat de RTT enorm schommelt (tussen de 200ms en zelfs tot 3000ms), met daartussen enkele "Request Timed Out".
Bij een tracert naar google valt vooral die RTT op naar dD5E0C92.access.telenet.be.
Via MijnTelenet wordt telkens wel weergegeven: in de buurt is een storing,...
Al lijkt me dat toch echt wel heel frequent voor te komen.
Er zullen werken bezig zijn van Wyre die zijn overal aan het netwerk aan het werken
Soms kan zijn dat je er last van hebt er zijn nog gebruikers die er last van hebben
Dus even doorbijten dat het gedaan is
Haha, maak je een grapje? Wyre werkt 's avonds niet als het al donker is.
De enorme RTT-schommelingen en time-outs wijzen op vertragingen door piekbelasting op de coaxkabel. Zeker het vaste tijdstip, telkens rond 21u15-22u15, doet sterk denken aan avondlijke overbelasting van de gedeelde bandbreedte.
Aan overbelasting van de gedeelde bandbreedte op coaxkabel kan je als klant niets doen. Er zijn eigenlijk te veel klanten die op de coaxkabel zitten in jouw buurt.
Bedankt, dit zou inderdaad wel kunnen.
m.a.w. Telenet kan daar voorlopig weinig aan doen.
Ik wacht nog even af in de hoop op beterschap.