Beantwoorden
Yakumo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mac filtering

Is het mogelijk om een mac adres die verbonden is via kabel te blokkeren op bepaalde uren? 

 

Het is om de zoon zijn ps4 te kunnen blokkeren na een bepaald uur. 

 

 

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
laurensscheers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
My smart Valentine Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Leesbeest!

Mac filtering

De meeste routers hebben tegenwoordig wel een functie om via een tijdschema mac-filtering toe te passen.

De Telenet router heeft die functie ook waarschijnlijk wel aan boord, maar kunnen we er via de basisinstellingen die ons aangeboden worden niet aan Smiley Verdrietig

Enige oplissing lijkt mij dus een nieuwe router te kopen en deze tussen de Telenet router en de PS4 te plaatsen.

Eenvoudiger is misschien gebruik te maken van de parental control in de PS4?

0 Likes
Yakumo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mac filtering

Ik wist al van de parent control op ps4 maar vond het interessant om vanop afstand de ps4 te kunnen blokkeren.
We gaan ons straks es mee bezig houden dan.
Bedankt voor het antwoord!
0 Likes
Yakumo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mac filtering

Blijkbaar kan je met de parent control niet de ps4 instellen op tijd gebruik... Jammer...
Iemand nog een idee, buiten een extra router?
0 Likes
ChrisVE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! Pionier It's your seventh party! It's your third party!

Mac filtering

Ik heb net hetzelfde probleem.
Aangezien het de PS4 van mijn zoon is (24j) kan ik niet zomaar beginnen prutsen in de instellingen van het toestel.
Omdat ik de rekeningen betaal wil ik wel kunnen bepalen wie/wat op het internet kan.
Een extra router plaatsen is overkill. Ik ben er zeker van dat het ook met de Telenet router kan maar om één of andere reden wordt het niet aangeboden. 

0 Likes