Mesh wifi Tp-link deco x60 & modem in bridge mode?
ik heb tp-link deco x60 mesh wifi systeem met 4 units, 1 als router ingesteld en de andere 3 als node die SSID uitbreiden. in woning staan 2 units, in kantoor staan 2 units.
Telenet customer service gaf me advies om de telenet modem CV8560E in bridge mode te zetten door het Mac-adres van de TP-link die in DHCP staat en als router fungeert te kopiëren in de expert instellingen op mijn telenet. op deze manier kan ik de router functies van de tp-link (parental control, firewall, etc) gebruiken. want dat vervalt wanneer ik ze in acces point mode zet. Zo gezegd zo gedaan.
Echter in het kantoor kan ik het bestaande netwerk in de woning niet uitbreiden. Ik had de 2 nodes die in kantoor staan, eerst geconfigureerd en toegevoegd aan het netwerk in woning, zodat ze ze zeker vinden, daarna uitgeschakeld en in kantoor gezet. Volgens ik van Telenet begrepen heb, zouden de 2 nodes in kantoor die via switch aangesloten zijn op de telenet modem kunnen aangesloten worden op zelfde netwerk in woning die tevens zijn aangesloten op de modem van Telenet. Wat doe ik hier fout?
dit filmpje illustreert in 14 seconden mijn setup:
ps: desondanks ik netweters in't Nederlands kies, krijg ik alles in't Frans. hopelijk wordt dit door de Nederlandstalige me
Opgelost! Ga naar oplossing.