Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Mijn thuisnetwerk: Verbonden toestellen aan mijn modem

Ik bezit sinds geruime tijd de laatste nieuwe HGW ( wit toestel) in combinatie met een Wigo met mobile ( 9gb). 

Vandaag was ik eens naar mijn Telenet gesurft en daar de optie mijn thuisnetwerk bekeken. 

Bijkbaar is mijn thuisnetwerk geconnecteerd met 13 verschillende toestellen, bij een deel van deze toestellen staat de naam bij, deze ken ik ook effectief. Er is echter een deel van toestellen waar geen naam bij staat en waarvan ik ook niet weet dewelke ze zijn. 

Bestaat er nu een manier om hier achter te komen? Zou het eventueel helpen om mijn modem even van de stroom te halen en daarna te kijken of de onbekende toestellen een naam hebben? 

Zijn er nog mensen met dit probleem? Het zou interessant zijn om de volledige lijst van geconnecteerde toestellen te kennen. 

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
Packman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Mijn thuisnetwerk: Verbonden toestellen aan mijn modem

Zelfde hier met onbekende toestellen.

Meestal staat het mac adres op het toestel (bijvb een netatmo thermostaat of een ip camera).

Die kan je gewoon matchen in je lijst van verbonden toestellen.

De identificatie zal niet wijzigen met stroom uit trekken.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk: Verbonden toestellen aan mijn modem

Ja het is soms moeilijk te volgen.  Ik denk dat het een beetje te maken heeft met de leasetime die een toestel heeft gekregen. Soms zie je smartphones, tablets nog staan zelfs al zijn ze niet meer in de buurt. Maar soms zitten er toch tussen waar je niet direct aan denkt. Een TV, een versterker, maar ook je digiboxen en wifipowerlines kunnen ertussen staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes