Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mislukte aanmeld pogingen

Dit is de waarschuwing die ik krijg van mijn NAS.

Het IP-adres [95.70.96.178] heeft 10 mislukte pogingen gedaan om aan te melden bij DSM die wordt uitgevoerd op DSPa*** binnen 5 minuten, en werd geblokkeerd om Tue Mar 27 23:32:15 2018.

 

met vriendelijke groeten,

Synology DiskStation

 

Dit is de 2e maal dat dit gebeurt door hetzelfde IP adres. Heeft er iemand enig idee hoe ik dat IP adres volledig kan blokken? Komt blijkbaar uit Rusland.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mislukte aanmeld pogingen

Ondertussen zelf het antwoord gevonden. In de Synology NAS kan je het aantal mislukte pogingen aanpassen maar ook bepaalde IP adressen blokkeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Mislukte aanmeld pogingen

Dit betekent echter ook dat de poort van je NAS waarschijnlijk ook open staat vrij toegankelijk  is. Heb je een HGW? Ik vermoed van wel, en ik vind dit hét grootste nadeel ervan. Je kan met de HGW enkel port forwarding doen en geen port mapping. 

De default HTTPS port van de Synology NAS is 5001 en elke Rus weet dat 🙂  Morgen proberen ze gewoon van een ander IP adres.

Ik heb een modem only van Telenet en mijn eigen router en mijn interne 5001 poort staat extern gemapt naar een andere poort de Russen zullen eerst even moeten zoeken voor ze die vinden... (het is niet onmogelijk, port scanning kan maar is toch al moeilijker)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mislukte aanmeld pogingen

Ik weet niet echt wat het voordeel van portmapping is. Als ze uw IP scannen op open poorten vinden ze deze toch. Mijn standaard poort = 5000. Ik besef dat een poort openzetten altijd risico in houdt maar het is nu eenmaal nodig als je bepaalde applicaties wil draaien of gebruiken van op afstand. Ondertussen hebben ze het al met 2 andere ipadressen geprobeerd. Ik heb het nu zelfs ingesteld op 5 mislukte pogingen in 2 minuten. Daarna wordt het definitief geblokkeerd. Blijkbaar heb ik toch een deftig werkend wachtwoord ;-). Even gegoogeld en het blijkt ergens uit een militair kamp te komen waar ze zich bezighouden om Synology NAS-sen aan te vallen. Van de 400 meldingen zijn ruim de helft naar zoiets.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes