24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Mijn modem geeft enkel nog wifi, alles die via netwerkkabel werkt (powerline, vaste pc) krijgt geen internet.... Modem reeds herstart, alle toestellen opnieuw opgestart, probleem blijft... Iemand een idee ??
Opgelost! Ga naar oplossing.
De beste test die je kan doen lijkt me om alle UTP's uit de modem te trekken, modem te laten herstarten en dan een utp waar je zeker van bent dat hij werkt rechtstreeks in de modem te steken en te kijken wat er gebeurd. Als je dan niets krijgt zullen de poortjes van de modem defect zijn. Ook de lampjes op de modem zelf een bekijken als je inplugt. Als je een actief toestel inplugt moet er ook een ledje gaan branden op de poort van de modem waar je ingeplugt zit.
zou dan wel moeten lukken dat alle 4 de utp-kabels defect zijn..... ik probeer met een andere kabel...benieuwd...
alle 4 de kabels eruit gehaald en 1 voor 1 terug erin, werkt voorlopig !! Bedankt!!
Een 10 minuten later was het weer prijs, alles uitgevallen.... Terug 1 voor 1 alle kabels erin met 10 minuten interval. 1 kabel gaf af en toe kortsluiting door een defecte camera. Opgelost dus !!! 🙂