Beantwoorden
netyx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Modem-only opstelling aanvragen

Dag iedereen,

 

Ik had reeds een vraag gesteld aan de klantendienst maar kreeg daar iemand aan de telefoon die niet begreep wat ik bedoelde.

 

Wij zijn aan het bouwen en zullen in onze nieuwbouw ook Telenet nemen. We willen geen Home Gateway en voorzien onze eigen router. De persoon aan de telefoon beweerde dat ik dan alleen maar internet zou kunnen nemen. Dat leek me al vreemd want ik weet dat er hier mensen dezelfde setup hebben. Hoe hebben jullie dit gedaan gekregen van Telenet en/of hoe hebben jullie iemand vast gekregen die begreep waar het technisch over gaat?

 

Zijn er mensen die ook telefonie hebben met een modem-only opstelling? Hoe ziet jullie opstelling er uit?

 

Groetjes!

Tags (1)
0 Likes
21 reacties
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Modem-only opstelling aanvragen

Hi Steven, bedank voor de tip!

Ik heb dus een CV8560Lg ontvangen en pratende gekregen na hulp van Telenet.

Nu stel ik vast dat alle inbound verkeer niet meer werkt.

Ben naar de settings van de modem van telenet gegaan en zien dat die als router is geconfigureerd en bridge mode niet geactiveerd is.

Ze hebben me ook niet gezegd waar ik de netwerkkable van mijn router moet insteken, in de WAN or de andere gele netwerkpoorten. Momenteel steekt steek ie in een gele lan port.

Is het voldoende dat ik de bridgemode activeer door daar de mac van mijn router in te geven?

Zijn er andere zaken die dien te configureren?

Alvast bedankt voor je reactie, Dirk

a167314_0-1600600791886.png

 

2020-09-20_131919.png

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem-only opstelling aanvragen

@a167314  Ik ga uw afbeeldingen niet goedkeuren omdat er teveel macadressen, publiek IP adres enz. open en bloot op staan.

Ik kan u wel zeggen dat je uw eigen router via de WAN (Internet) poort moet aansluiten op een van de gele LAN poortjes op de Telenet modem/router. In het scherm die je getoond hebt in uw afbeelding moet je bij bridge het (wan) macadres van je eigen router invullen, zoals reeds eerder in het topic vermeld. Helemaal onderaan niet vergeten de wijzigingen op te slaan en een klein beetje geduld te oefenen. Eventueel nog eens de modem en je eigen router herstarten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Modem-only opstelling aanvragen

Hoi JGVFER, van die afbeeldeingen begrijp ik.

Doch ik heb de mac van mijn router ingegeven en wijzigen opgeslaan, toch krijgt mijn router geen publiek IP adres. De telenet modem en router zijn verschillende keren herstart

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem-only opstelling aanvragen

@a167314  Heel goed opletten welk mac adres je opgeeft. Je router heeft er namelijk 2. Die van de Wan zijde en die van de LAN zijde. Meestal is het, het macadres die op de doos van uw router staat.

Ook eens uw router erna uitzetten (zonder stroom) voor een aantal seconden en dan opnieuw opstarten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Modem-only opstelling aanvragen

Ik heb de mac ingegeven die door de DHCP (voor ingeven mac Router) werd herkend door de telenet modem. Deze mac is dezelfde als die van mijn router.

0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Modem-only opstelling aanvragen

Uw tip van de 2 mac adressen heeft het opgelost

Bedankt

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem-only opstelling aanvragen


@a167314  schreef:

Uw tip van de 2 mac adressen heeft het opgelost

Bedankt


🤗



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes