Beantwoorden
Joboy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner!

Modem only

Hallo iedereen,

Het probleem is als volgt: ik wil graag mijn eigen router gebruiken, in plaats van dat all-in-one ding van Telenet. Dit omdat de eigen router veel meer instelmogelijkheden heeft.
Nu zijn er een hele boel instellingen om de wifi uit te schakelen, maar er is niets te vinden over het router gedeelte.

Na wat google en mailverkeer tussen Telenet en ondergetekende, kwam ik tot de conclusie dat je de router van de all-in-one niet kan uitzetten. Google je wat verder, vind je mensen die praten over de zogenaamde modem-only.

Dit dan maar eens nagevraagd bij Telenet. Deze geven een keurig antwoord dat deze bestaat (EMTA modem?), maar dat deze een abonnement nodig heeft met een vast IP en dat deze €170 kost (€85 voor modem, €85 voor installatie).

En daar loop ik tegen een probleem aan.

Op het internet (waarvan ook een aantal berichten hier) zijn vele berichten te lezen van mensen die hun all-in-one omruilen voor een modem-only. Dit was kosteloos en kon zelf gedaan worden. Nu geeft Telenet mij het tegenovergestelde antwoord. Ik zou zelfs nog de optie van een vast IP erbij moeten nemen (+ €27 per maand).


Zijn we hier nu bezig over 2 verschillende modellen en is die EMTA-modem iets anders dan de (veel gevonden) modem-only? Of is Telenet me gewoon in het **bleep** aan het zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Joboy

0 Likes
15 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Modem only

@Joboy het probleem van webpagina's die traag laden ligt aan de DNS servers van Telenet dit probleem heb ik zelf ook maar ik heb mijn DNS dan ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Google DNS) (ik heb een modem-only)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes