Beantwoorden
DVM
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Mogelijkheid om verbruik 2de verblijf te limiteren?

Hoi allen,

 

We zijn aan het kijken om Telenet TV en internet aan zee Basic aan te gaan. Wij hebben Telenet en kunnen dus gebruik maken van Wi-Free, maar omdat we dit 2de verblijf tijdens vakantieperiodes (juli-augustus enkele weken + paas en krokus verlof, wat dus +/- 2 volle maanden zijn en dan nog zo 3 weken) dit verblijf zouden willen verhuren en een accomodatie zonder internet mogelijke huurders zou kunnen tegenhouden van dit verblijf te huren, vroeg ik me af of het mogelijk was om een datalimiet per dag op te stellen.

 

Een Basic heeft een 150GB volume/maand, maar in deze tijden door het gebruik van allerhande streamingdiensten, is dit in no time op gebruikt. Gezien de aansluting in de living aan komt kan een slimmen daar gewoon zijn notebook of iets inpluggen en is wifi beperking alleen ook geen oplossing.

 

59€/maand betalen voor een abonnement in een 2de verblijf waar men enkel in het weekend naartoe gaat (als er niets tussenkomt) is er voor ons over.

 

Daarom mijn vraag, kunnen we limiteren of is er een andere oplossing voor het probleem (JA, gewoon ongelimiteerd internet geven). Ik denk niet dat wij enkel en alleen zijn gezien het feit dat er toch veel gebouwen langs onze kust staan.

 

Alvast bedankt

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijkheid om verbruik 2de verblijf te limiteren?

Een mogelijke oplossing is om net voor de verhuurperiode je abonnement te verhogen. Laat de huurder de meerprijs betalen en eind augustus of begin september verlaag je terug het abonnement. Er zijn geen opzegperiodes of vergoedingen bij Telenet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijkheid om verbruik 2de verblijf te limiteren?

Wat je moet doen weet ik niet. Ik kan wel enkele suggesties geven.

 

Als je een vrij recente tv hebt met dvb-c tuner kan je er het compacte signaal op installeren (inhoudelijk hetzelfde als het analoge signaal).

 

Je kan een ci+ kaartje in de tv steken (als het model voorkomt in de lijst van telent "tv met een kaartje). In dag geval kan je de gewone digitale installatie doen. Op het einde van elke verhuurperiode controleren of de ci+ er nog volledig insteekt.

 

In beide gevallen kan je de tv (voor zover dit kan met je tv) installeren in hotel modus. In deze modus kan de gebruiker niet beginnen te prutsen aan allerlei instellingen.

 

Je kan de Digicorder in een goed verluchte maar gesloten kist stoppen waarbij er geen uitgaande utp kapel is angesloten. Niemand kan dan met draad op uw rekening op het internet. Huurders die thuis Telenet of VOO hebben, kunnen onder de voorwaarden van hun maatschappij op Wifree en dit is niet op uw kost.  

 

De ci+ kost bij Telenet 69 euro. Je vraagt hiervoor een waarborg van 150 euro (zo komt de prijs duurder dan het eerlijk aan te schaffen, want in bepaalde gevallen komt er bij Telenet nog 50 euro bij voor de digitale aansluiting). Hou thuis de nummers bij van de cam en de kaart.

 

0 Likes