Beantwoorden
S2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

NAS verbinden via kabel op modem lukt niet

Ik heb recent aan NAS gekocht die ik wilde verbinden met mijn Telenet Wireless Modem (24*8*DOC 3 WIRELESS).

Als ik de NAS verbind met de modem via een netwerkkabel dan zie ik de NAS niet verschijnen op het dashboard waar al mijn geconnecteerde toestellen (via mijntelenet) terug te vinden zijn.

Na een beetje experimenteren lijkt het dat een netwerkverbinding maken met mijn modem niet een kabel niet lukt.

Is dit een instelling die ik moet wijzigen? Of is er mogelijk iets mis met de modem? Of kan ik geen verbinding maken op deze manier met de modem?

 

Alvast bedankt,

S2

 

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NAS verbinden via kabel op modem lukt niet

Normaal zou je die moeten zien. Je hebt wel al verschillende kabels geprobeerd, maar ben je zeker dat de twee uiteinden er goed instaken. Soms denkt men dat de netwerkkabel er goed insteekt, maar als je eraan trekt zonder het lipje in te drukken komt de kabel er zo uit.

 

Als het niet werkt en als er in de handleiding ook niets staat dat je iets speciaals moet doen voor een lanverbinding, vrees ik dat er een defect is aan uw nas. 
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAS verbinden via kabel op modem lukt niet

Meestal is een NAS uit de doos zo geconfigureerd dat die een IPadres krijgt via DHCP van de router. Ik weet niet welk merk het is maar die NAS is misschien ingesteld met een fixed IP adres buiten de standaard range van de Telenet Home Gateway, nl. 192.168.0.X.

Dit moet je dan uitvinden via de handleiding van je NAS.

Is dit zo? Bijvoorbeeld een IPadres 192.168.2.100, ik noem maar iets, dan moet je de NAS eerst rechtstreeks aansluiten op een PC of laptop met een netwerkkabel en je PC of laptop een IP adres geven in dezelfde range. Dat doe je via netwerkcentrum/adapterinstellingen. Dus om op voorgaand voorbeeld ver te gaan bijvoorbeeld 192.168.2.50. Dan zal je uw NAS kunnen bereiken op zijn adres en poortnummer (zie handleiding). Vervolgens zoek je de netwerkinstellingen op in je NAS en verander je het IP adres in iets tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99. Opslaan en loskoppelen van je PC of laptop en niet vergeten je PC of laptop terug te zetten op automatisch bekomen van een I¨Padres.

Nu kan je uw NAS aan de modem/router van Telenet hangen. Als je dan in een browser het nieuwe IPadres + pootnummer intikt zal je uw NAS kunnen bereiken en kan je verder configureren.

Veel plezier en succes.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
S2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

NAS verbinden via kabel op modem lukt niet

Bedankt voor de antwoorden.

Het is de QNAP HS-453DX NAS. Bij configuratie staat die standaard op DHCP.

Ik ga de voorgestelde stappen uitproberen.

 

Alvast bedankt,

 

S2

0 Likes
S2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

NAS verbinden via kabel op modem lukt niet

Ik heb ondertussen de config uitgevoerd maar mijn NAS is niet te zien op het dashboard in MijnTelenet.

Verder heb ik mijn laptop via een kabel aan de model van Telenet gehangen en ook daar geen verbinding.

 

Is het mogelijk dat verbinden met de kabel niet is geactiveerd?

Kan ik dit ergens controleren?

 

Alvast bedankt,

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAS verbinden via kabel op modem lukt niet

Heb je al de software Qnap finder pro gedownload op je PC?

https://www.qnap.com/utilities.

Het kan ook zijn dat je enkel het mac adres ziet en niet een naam ofzo.

Misschien kan je dit eens doen:

Basic system reset

Press and hold thebutton for 3 seconds.

The following settings are reset to default:• System administrator password: admin• TCP/IP configuration:• Obtain IP address settings automatically viaDHCP• Disable jumbo frames• If port trunking is enabled (multi-LAN modelsonly), the port trunking mode is reset to “ActiveBackup (Failover)”.• System port: 8080 (system service port)• Security level: Low (Allow all connections)• LCD panel password: (blank)• VLAN: Disabled

 

Maar ik begrijp dat je wel al je NAS kunt bereiken via een IP 192.168.0.x:poortnummer8080 vermits je al de configuratie hebt uitgevoerd. Dus maak je dan maar geen zorgen of je dit al of niet ziet verschijnen in "mijn telenet". Daar kan je toch niets mee doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
S2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

NAS verbinden via kabel op modem lukt niet

Het probleem is opgelost.

Blijkbaar waren de poorten op de modem stuk en heb ik het toestel kunnen ruilen.