Beantwoorden
Ruben-Cathy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Pionier Primeur! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

NAT open zetten

Ik heb problemen bij het open zetten van het NAT type. Nu staat deze op strict, maar dat geeft problemen bij het gamen. In die zin dat ik zelf niks kan serven.

 

Bij de instellingen staat de UPnP reeds actief. Ook werk ik met een DMZ. Nog blijft de NAT op strict staan.

Ook zijn er voor verschillende games poorten geforward, maar dat blijkt ook niet te helpen.

 

Iemand een oplossing???

0 Likes
5 reacties
Joren
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

NAT open zetten

Probeer je console/computer eens rechstreeks met de modem verbinden, via kabel dan wel. Als dat niet werkt zou je eens kunnnen proberen je modem te restarten terwijl je nog steeds rechtstreeks verbonden bent met je modem.

Laat iets weten als het gelukt is 😉
0 Likes
Ruben-Cathy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Pionier Primeur! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

NAT open zetten

Laat me beginnen met te vertellen dat ik geen leek ben op dit vlak. Ik weet ook dat alles kan opgelost worden door het aanschaffen van een nieuwe router. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik ben rechtstreeks verbonden met de modem/router ... mét kabelaansluiting. Het werkt dus niet.

Het herstarten van de modem is ook reeds verschillende keren gebeurd.

0 Likes
Ruben-Cathy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Pionier Primeur! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

NAT open zetten

Wat een service van Telenet!!! Man Verdrietig Nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag!!! Man Boos

Echt niemand???? 

0 Likes
Zappone
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

NAT open zetten

Euhm... de service van TN beperkt zich hier tot het opzetten van het forum, en daar houdt het op...

 

Het zou misschien helpen indien je eens duidelijk je configuratie beschreef.

-Welk game?

-Op PC of gameconsole (welke)

-Je hebt het over DMZ/poorten forwarden/etc... dat duidt op een firewall en/of een router: welke/waar/, eigen router, software firewall,  in de modem/router van TN?

- Indien modem/router van TN, welk type?

 

 

 

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

NAT open zetten

Ik weet niks van de configuratie waar het over gaat maar als ik de dingen lees herken ik wel de problematiek en kan ik wel de configuratie raden denk ik:

- laatste nieuwe modem van Telenet met gecombineerde draadloze router en kabelmodem.

- instelling enkel aan te sturen via Mijn Telenet

- enkel mogelijkheden voor DMZ en rechstreeks port forwarden, geen port mapping

 

Ik kan je niet direct helpen maar ik weet wel dat de vorige oplossing van Telenet met de aparte kabelmodem en router veel beter te aan te sturen was en mij veel meer mogelijkheden bood, qua beheren van mijn eigen firewall.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes