Beantwoorden
Webbie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Poorten openen

Ik moet 4 extra poorten open zette voor me game console zodat nat type op open staat waar moet ik dat doen
0 Likes
6 reacties
lvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Poorten openen

https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do?action=showAdvancedSettings

 

Dus bij mijn internet -> draadloze instelling (god weet waarom dit zich daar bevind....)  -> geavanceerd -> tab "ipv4 firewall & port forwarding"

Ruben-Cathy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Pionier Primeur! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Poorten openen

Voor bv. Call of Duty: Modern Warfare 2 helpt dit niet. Het NAT-type blijft op STRICT staan, ongeacht de poorten die je openzet. Man Verdrietig

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Poorten openen

Helpt het misschien als je uPnP aanzet ?

0 Likes
Ruben-Cathy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Pionier Primeur! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Poorten openen

In mijn geval staat de uPnP open mét de extra poorten die nodig zijn. Niks blijkt te werken.

 

Het verwonderd me enorm dat niemand van de technische staf van Telenet zelf hier zijn handjes wil aan verbranden. Als ze dit doen, kunnen ze niks anders dan melden dat hun laatste serie modem/routers op niks trekken.

Voordien, met mijn Netgaer Router had ik deze problemen helemaal niet!!!

0 Likes
psycho202
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Poorten openen

Voordien, met mijn Netgaer Router had ik deze problemen helemaal niet!!!

Indien je zeker bent dat deze de volledige netwerksnelheid aankunnen (veel gigabit routers kunnen dit niet) kan je nog altijd vragen om een modem only te plaatsen, waarachter je je eigen router plaatst, in plaats van de huidige HGW (Home Gateway Router, all in one modem, router en firewall)

 

Dit heb ik voor een hele tijd gedaan, met een enterprise router.

 

Als je geen problemen hebt met je router en je wilt switchen zal je moeten betalen, maar indien je problemen krijgt door de HGW (zoals de closed NAT in games als Modern Warfare) en je dit aankaart bij de helpdesk kan je deze laten vervangen door een telenet technieker (of zelf doen indien je technisch aangelegd bent).

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Poorten openen

het hangt er allemaal een beetje vanaf wie je aan de lijn hebt. De technieker die bij mij de nieuwe modem is komen installeren beweerde bij hoog en bij laag dat de oude modems niet meer toegelaten waren en hij enkel de  Home Gateway Router nog mocht plaatsen. 

Achteraf heb ik dan van de A-desk vernomen dat dit waarschijnlijk betekende dat hij de vorige versie niet meer bij zich had en dat het eigenlijk nog wel mag als de klant dit wenst.  Ik kon het toestel laten vervangen maar dat zou me 85 euro kosten.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes