24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Binnenkort verhuis ik naar buitenland. Dus geen Telenet meer.
Is er een manier om al mijn mails vanuit Telenet op een cloud of iets anders te copiëren ?
Bedankt voor jullie hulp!
Waar staan je mails op dit moment? Als ze gewoon in Webmail staan of via IMAP in Outlook, kan je er voor kiezen om je je mail client te herconfigureren en over te schakelen naar POP3. Al je mails worden dan gedownload naar de mailclient in een PST bestand.
Dat bestand kan je natuurlijk naar overal meenemen, maar het kan wel groot worden, zeker als er veel attachments in de mail zitten
In plaats van Outlook kan je ook makkelijk met Mozilla Thunderbird werken. Het principe is hetzelfde: je stelt POP3 in, haalt alle mails binnen en dan maak je een (handmatige) backup van de profile folder waar al je gegevens (mails, contacten, ...) inzitten.
Als je met Portable Mozilla Thunderbird werkt, dan kan je zelfs via een usb-stick werken.
Momenteel werk ik met de webmail van Telenet.
Ik heb al wel een gmail.com adres waar ik eigenlijk graag al mijn mails naar daar wou kopiëren.
ps: ik ben geen held met mail affaires 😞 zou u dan in detail willen uitleggen hoe ik het moet doen?
Dikke dank u!
Ik gebruik webmail van Telenet momenteel. Maar als ik naar buitenland vertrek, moet ik hier mijn abonnement opzeggen?
Kan ik dan toch nog mijn webmail bekijken?
Het lijkt mij ook een leuke oplossing SB,
Ik werk dus momenteel met de webmail van Telenet. Al mijn mappen zou ik naar mijn gmail.com willen opverzetten.
Is dat mogelijk?
Ik ben zeker geen held met computers in het algemeen, kunt u mij uw uitleg dan ook in detail weergeven?
Dikke dank u!
@Ex-Netweter - Ik heb wel een idee, maar zal zelf eens moeten nagaan hoe het juist ingesteld kan worden.Ik zal zelf een nieuw onderwerp opstarten (en hier een link posten).
Gmail kan je normaal gezien ook instellen onder Mozilla Thunderbird (TB). Ik ga ervan uit dat de computer/laptop meegaat naar het buitenland?
Nog een vraag: in Telenet webmail werk je ook al met persoonlijke mappen?
Volgens mij moet het lukken om onder TB je mail in te stellen met IMAP. Normaal gezien worden je mappen dan overgenomen. Als dat eenmaal gedaan is, dan kan je POP instellen, zodat je mail niet meer op de server van Telenet bewaard wordt.
@Ex-Netweter - Ik heb even navraag gedaan via een ander bericht en het zou niet zo heel erg moelijk zijn.
Ik gebruik Mozilla Thunderbird als mailclient om mijn mails binnen te halen, maar vermits alles hier in het Engels is kan ik daar geen screenshots van maken, maar... ik wel een handleiding gevonden:
https://www.yourhosting.nl/support/handleidingen/e-mail-instellen-thunderbird/
Voor Telenet wordt dit dan:
1. chantal1 @telenet
2. a12345 of chantal1 @telenet
3. Telenet wachtwoord
4. imap.telenet.be poort: 993 beveiligingstype: SSL
5. IMAP
6. smtp.telenet.be poort: 587 beveiligingstype: TLS
Als je dat gelukt is, dan kan je een Gmail account toevoegen. Dat zou iets makkelijker moeten gaan, omdat Thunderbird de servers van Gmail zelf zal invullen. Als Gmail eenmaal aangemaakt is, dan kun je de mappen en mails van Telenet verhuizen naar Gmail.
Zie je dit zitten?
Bedankt voor deze uitleg 🙂
Ik zal dat eens proberen en laat je iets weten.
Fijn dat het gelukt is! Wat bedoel je juist met "dossiers" ? Mappen of folders? Ik gebruik zelf geen webmail en dit is de eerste keer dat ik iets hoor over "dossiers".
Misschien is het beter dat je hiervoor een nieuw onderwerp aanmaakt onder Surfen. Een onderwerp als "Dossiers webmail niet zichtbaar via IMAP" of iets gelijkaardigs.