Beantwoorden
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nest thermostaat met homespot

Goeieavond,

 

Ik zou graag mijn nest thermostaat willen verbinden met mijn verwarming op mijn appartment maar het probleem is dat ik daar geen wifi verbinding heb. 

Er is wel een wifi signaal van telenet homespot of wi-free. 

Is het mogelijk om mijn nest thermostaat te verbinden via wi-free of lukt dat niet?

Bedankt

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nest thermostaat met homespot

@SeppeCallewaert- Je bericht was off-topic; ik heb het verplaatst naar een bord dat iets meer gepast is.

 

Wat je vraag betreft: Homespot of Hotspot zal wel niet lukken. TelenetWiFree misschien wel, maar daar weet ik de juiste instellingen niet voor (ik gebruik Telenet Mobile).

 

Een optie waar je misschien niet aan gedacht hebt: een zgn. PWL (powerline). Dit zijn kastjes die je in het stopcontact steekt en kan gebruiken zowel voor een bekabelde verbinding als WiFi. Eentje verbind je met je modem en de ander kan je dan in de ruimte zetten waar je Nest zich bevindt. Op die manier heb je in die ruimte wél een WiFi verbinding.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nest thermostaat met homespot

@sb bedankt voor je antwoord. Een powerline lukt in deze situatie niet. Ik heb er zo een paar thuis liggen maar op het appartement heb ik geen modem. Het enige wat ik heb is kabel tv voor de rest moet alles gebeuren via de homespot/wi-free.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nest thermostaat met homespot

Basic internetje voor net geen €28 euro. Je hebt ergens een router nodig waarvan je eventueel een poortje kan openzetten om dit van buitenaf te bereiken. Maar nest heeft zijn eigen systeem dacht ik voor toegang van buitenaf. Misschien helpt een Kong surf (2 GB) van €10 per maand met zo'n Wifi toestelletje van €99 als je het tegelijk aanschaft met je abonnement.

Simkaartje erin, Opladen via USB, instellen via de laptop en dan verbinding maken net zoals je verbinding maakt met een WiFi Acces Point.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Nest thermostaat met homespot

Via wifree ben je nooit zeker dat je altijd verbinding hebt.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes