Beantwoorden
BA1
Experienced Beetjesweter
Primeur! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Netflix denkt dat ik achter een proxy of VPN zit

Goeiemorgen,

Ik heb nu reeds enige tijd problemen met netflix te kijken via onze tv-box. Na veel opzoekwerk heb ik iets gevonden in verband met ipv6 verbindingen. Dit gelijk bekeken thuis en ik heb dit ontdekt: 

Ik heb 2 televisies thuis, de ene met tv-box de andere zonder.

de tv-box maakt verbinding via ipv6 en daar krijg ik de melding ivm het gebruik van een VPN of proxy, wat dus helemaal niet correct is (ik gebruik deze niet).

De 2e televisie maakt verbinding via ipv4 en daar werkt netflix wel zoals het hoort. Ik vermoed dus dat dit iets is met de ipv6 verbinding. Ik kan deze helaas niet uitzetten op de modem. Is er een mogelijkheid om de tv-box geforceerd verbinding via ipv4 te laten maken? 

mvg

Bram Arteel 

1 reactie
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Netflix denkt dat ik achter een proxy of VPN zit

Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit gelinkt is aan IPv4/IPv6 vanuit Telenet, gezien Telenet beide ter beschikking stellen voor hun klanten.

Ik lees dat u 2 TVs hebt, eentje op v4, eentje op v6, maar eentje met Tv box, andere niet.

Dan heb je ook 2 verschillende setups lijkt me, is dat dan netflix player op de TVV box op 1 opstelling, en player op TV zelf bij de 2de?  Heeft die TV IPv6 connectiviteit ?  Wat betreft proxy is het nog wat vreemder, want er is native IPv6 met DNS etc uitgedeeld via de Telenet modem.

Misschien moet je eens eerst je volledige setups in kaart brengen, voor beide TV opstellingen, met en zonder TV Box en zeker ook aangeven welke toestellen je gebruikt naar je telenet modem.  Zitten daar bvb extra access points en/of routers tussen ?  Want dan krijg je een extra hop, dubbele NAT en misschien geen end-to-end IP(v6) connectiviteit enz.