Beantwoorden
AtEvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Netwerk aanleggen van EnMesh

Hey, ik wil een netwerk aanmaken met de EnMesh EnGenius EMR3000 kit op wat moet ik allemaal letten zodat alles zoals draadloze printers en ip-camera blijven werken?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk aanleggen van EnMesh

Ik veronderstel dat die uit hun eigen zich aanmelden op het netwerk en dezelfde SSID en paswoord aanmeten. Zoniet moet je dit manueel doen. Printers en camera's sluit je zoveel mogelijk bekabeld aan die blijven toch altijd op dezelfde plaats en voor camera's is dit heel zeker veiliger dan draadloos. Een beetje inbreken schakelt de Wifi binnen de kortste keren uit en weg camerabeelden. Voor mesh moet je minstens 3 toestellen hebben en die moeten elkaar kunnen zien.

A moet B en C zien

B moet A en C zien

 en C moet B en A zien anders heb je weinig rendement van je mesh netwerk.

Niet vergeten, mesh netwerk verhoogt uw kans op goede verbinding maar zal daarvoor niet altijd sneller zijn, afhankelijk van de positie van je apparaten. Het blijft tenslotte een signaal die gerepeat wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AtEvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Netwerk aanleggen van EnMesh

De originele router staat op 192.168.0.1 adres en die 3 meshrouters staan op 192.168.1.1 moet ik daar dan iets aan wijzigen om op hetzelfde te geraken of moet ik dan mijn netwerk herinstellen op de 192.168.1.1 adres ?

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Netwerk aanleggen van EnMesh


@AtEvh  schreef:

De originele router staat op 192.168.0.1 adres en die 3 meshrouters staan op 192.168.1.1 moet ik daar dan iets aan wijzigen om op hetzelfde te geraken of moet ik dan mijn netwerk herinstellen op de 192.168.1.1 adres ?


Op iedere router kan je zelf gaan bepalen wat de standaard gateway is (ip van de router dus)

Ergens in de instellingen moet je dat kunnen wijzigen.

Maar in principe maakt het niet uit wat je gebruikt zolang alle toestellen in het netwerk hun ip krijgen via DHCP.

Heb je echter toestellen een vast ip gegeven dan moet je die gaan aanpassen naar de standaard gateway.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk aanleggen van EnMesh


@AtEvh  schreef:

De originele router staat op 192.168.0.1 adres en die 3 meshrouters staan op 192.168.1.1 moet ik daar dan iets aan wijzigen om op hetzelfde te geraken of moet ik dan mijn netwerk herinstellen op de 192.168.1.1 adres ?


Je zit hier al met 2 netwerken. Het best is zoals nu 192.168.0.1 is je default gateway = verbinding met het internet.

De andere geef je bijvoorbeeld IP 192.168.0.10, 192.168.0.11,192.168.0.12, default gateway 192168.0.1 en subnet 255.255.255.0 en dat moet

werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.