Beantwoorden
Mark5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Netwerkinstellingen printer Canon Pixma MX925

Hallo,

 

Wij hebben een canon pixma mx925 die zowel vast als draadloos op een netwerk kan en ook airprint mogelijkheden heeft. 

Sinds we een nieuwe Docsis 3.1 modem hebben kan ik deze niet meer met het netwerk verbinden. In de telenet instellingen geeft hij aan dat het toestel op 192.168.0.148 staat terwijl de printer aangeeft dat deze op 192.168.0.124 staat. Dat werkt een tijdje maar dat geeft snel tot error aanleiding bij de printer. Ook airprint werkt niet meer. Als ik de printer een vast ip adres laat geven dan geeft de modem opnieuw een ander adres aan. Hoe kan ik dit verhelpen?

Dank je

0 Likes
6 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Netwerkinstellingen printer Canon Pixma MX925

Al geprobeerd de printer naar standaardinstellingen (of alleen de netwerkinstellingen) terug te zetten en terug proberen te verbinden met je wifi/vaste netwerk? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkinstellingen printer Canon Pixma MX925

@Mark5  Ik zou zeker de printer een vast IP adres geven in de range 192.168.0.2 tot 99. subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.0.1. Doe dit op de printer zelf. En best via een UTP kabel naar de router of een tussenliggende switch. Dit adres onthou je en je trekt je niets aan van wat de Telenet router zegt want het kan even duren voor dit correct staat.

En dan ga je op uw PC de printer gaan zoeken via TCP/IP adres,  het printer toevoegen onderdeel. Geef gewoon dat adres in in. Ook niet vergeten om eerst de huidige printer die in je PC staat te verwijderen. Voor alle zekerheid. En de nieuw ingestelde printer als standaard printer aan te duiden.  Android of IOs toestellen vinden je printer automatisch via de Wifi.

Dit zou moeten werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mark5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Netwerkinstellingen printer Canon Pixma MX925

ok, dank je dat werkt voor de printer met laptops te verbinden over het netwerk. De telenet modem blijft wel een verkeerd IP adres aangeven. Airprint lijkt niet te werken, maar dat kan zijn omdat deze in een afzonderlijke SSID staat, namelijk verbonden met Deco M5's die in AP mode staan. Maar toch gek dat indien ik de printer aansluit via de Deco M5 met vast ip adres airprint niet werkt maar daarvoor wel. Hoe kan dat ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkinstellingen printer Canon Pixma MX925

@Mark5  Je moet eens kijken welk IP adres je hebt als je wil printen op je toestel. Je laat je printer dus staan waar die staat. En je probeert vanaf verschillende locaties waar het gaat of niet gaat en je noteert telkens welk IP adres je hebt. En laat dit eens weten. Het is van belang om te zien wat de 3e byte is. 192.168.X.? dus die X.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mark5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Netwerkinstellingen printer Canon Pixma MX925

Alles staat onder 192.168.0., dus X is 0. Eigenlijk gaat het in beide netwerken, maar ondertussen begin ik op de printer netwerk fouten te krijgen, waarbij hij de Lan uitschakelt of aangeeft dat er netwerk fouten zijn, dus ik vrees een beetje dat het een hardware probleem is.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkinstellingen printer Canon Pixma MX925

@Mark5  Ik zou dan in elk geval eens op zoek gaan of er geen driver updates of nieuwe software is te vinden voor die printer.  Soms moet de fabrikant zijn software een beetje aanpassen naar de nieuwste updates van win10 enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes