Beantwoorden
Elise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
TV-box / TV-app / telenttv.be Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuw account aanmaken?

Ik verhuis binnenkort samen met mijn partner. Tot nu toe woonde ik officieel nog thuis bij mijn ouders. Daar hebben we telenet. Op mijn nieuwe appartement wil ik ook graag telenet. Wanneer ik echter de Telenet Internet Fiber 100 + Digitale tv probeer te bestellen wordt ik telkens aangemeld via het account van mijn vader, waar ik als subgebruiker bij ingeschreven ben. Ook als ik me afmeld, blijft hetzelfde voorvallen.
Ik wil echter een nieuwe klant zijn, volledig los van mijn vader maar wel met het zelfde mailadres. 
Tags (3)
0 Likes
8 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuw account aanmaken?

Wat je vraag t kan allemaal. 

Jij kan een nieuwe klant worden met je eigen klantennummer en account en jij kan je emailadres laten overzetten van je vader zijn account naar je eigen, nieuwe account.

Om een nieuwe klant te worden kan je best contact opnemen met de klantendienst of naar een Telenet winkel gaan. Je zal dan natuurlijk ook wel maandelijks zelf moeten betalen 🙂

 

Er is maar één addertje onder het gras. Je emails worden niet automatisch mee overgezet, daar moet je zelf voor zorgen.

Als je een POP3 client gebruikt op je PC, is dat meestal geen probleem, want dan zijn die weg op de server. Als je webmail of IMAP gebruikt, is dat wat complexer, want dan moet je zelf de mails exporteren van de server op het moment dat ze nog onder de oude account hangen, en terug importeren als ze je email onder de nieuwe account hangt.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Elise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
TV-box / TV-app / telenttv.be Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuw account aanmaken?

Dank je! Stom dat je niet gewoon online nieuwe klant kunt worden. Ik zal dus inderdaad eens bellen of naar een winkel gaan.

 

Ik gebruik normaal de webmail op laptop en Aquamail op mijn gsm. Bedoel je dat ik dus een nieuw mailadres zal krijgen?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuw account aanmaken?

Nee, het email adres blijft hetzelfde, maar de mailbox wordt een andere.

 

Je account is nu bvb ab123456 met als mail-alias Elise@telenet.be. Met je nieuw abonnement wordt dat dan cd789123 met dezelfde mail-alias Elise@telenet.be, zodat je vrienden en familie nog altijd naar hetzelfde email adres kunnen blijven mailen.

Maar de mailbox die de mails bevat op de server, hangt wel aan je account en niet aan de mail-alias.  De inhoud daarvan moet wel verhuisd worden van ab123456 naar cd789123, en dat doet Telenet niet, dat moet je zelf doen. 

Je kan dat mogelijk doen door de mails in webmail te exporteren (ik ben niet meer zeker hoe dat moet) en later opnieuw te importeren.  

 

Ik gebruik zelf Outlook met IMAP, en heb al mijn mails gearchiveerd in een Outlook PST file,  daarna mijn email laten verhangen naar mijn nieuwe account en later de mails uit de PST teruggezet naar mijn nieuw IMAP bestand.

 

@sb kan je met Thunderbird mails gemakkelijker in en uit Webmail steken?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Elise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
TV-box / TV-app / telenttv.be Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuw account aanmaken?

Dank je voor de duidelijke uitleg! 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuw account aanmaken?

Als je nieuwe klant wordt ga je automatisch een nieuw mailadres krijgen (bvb louis1@telenet.be. Dit maak je aan als account in bvb thunderbird. Je mails die je wil bewaren van je bestaand mailadres sleep je gewoon en masse naar dat account van het nieuwe mailadres.

Je gaat naar 'mijn telenet' van je ouders en daar verwijder je uw mailadres (bvb louis@telenet.be)dat je wil behouden. En dan ga je naar uw eigen account en daar steek je dan het mailadres er terug in als alias. Op die manier gaan zowel de mails naar louis1@telenet als louis@telenet in de zelfde mailbox toekomen. Een beetje werk maar als je het in die volgorde doet verlies je niks.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuw account aanmaken?


@igvfer schreef:

Je gaat naar 'mijn telenet' van je ouders en daar verwijder je uw mailadres (bvb louis@telenet.be)dat je wil behouden. En dan ga je naar uw eigen account en daar steek je dan het mailadres er terug in als alias.


Niet alleen verwijderen, je moet het e-mailadres eerst nog vrijgeven ("definitief verwijderen"), anders kan je het niet opnieuw aanmaken in die andere mailbox. TN heeft hiervoor een stap voor stap uitleg voorzien:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-e-mailadres-verplaatsen-naar-andere-telenet-mailbo...

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuw account aanmaken?


@BertXL schreef:

Nee, het email adres blijft hetzelfde, maar de mailbox wordt een andere.

 

Je account is nu bvb ab123456 met als mail-alias Elise@telenet.be. Met je nieuw abonnement wordt dat dan cd789123 met dezelfde mail-alias Elise@telenet.be, zodat je vrienden en familie nog altijd naar hetzelfde email adres kunnen blijven mailen.

Maar de mailbox die de mails bevat op de server, hangt wel aan je account en niet aan de mail-alias.  De inhoud daarvan moet wel verhuisd worden van ab123456 naar cd789123, en dat doet Telenet niet, dat moet je zelf doen. 

Je kan dat mogelijk doen door de mails in webmail te exporteren (ik ben niet meer zeker hoe dat moet) en later opnieuw te importeren.  

 

Ik gebruik zelf Outlook met IMAP, en heb al mijn mails gearchiveerd in een Outlook PST file,  daarna mijn email laten verhangen naar mijn nieuwe account en later de mails uit de PST teruggezet naar mijn nieuw IMAP bestand.

 

@sb kan je met Thunderbird mails gemakkelijker in en uit Webmail steken?


Rechtstreeks via Telenet webmail lijkt niet te lukken. Ik zie onder exporteren wel dat je Agenda kan exporteren naar TB (als je Lightning geïnstalleerd hebt) en ook Contacten.

 

Het makkelijkst lijkt me dat je onder TB IMAP instelt, alles binnenhaalt en dan login (en wachtwoord) aanpast naar de nieuwe account. Wat ook kan: 2 accounts aanmaken onder TB, beide IMAP, en dan de mails kopiëren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
saskia1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
O dierbaar België.. TV-box / TV-app / telenttv.be It's your fifth party! It's your fourth party!

Nieuw account aanmaken?

 
0 Likes