Beantwoorden
kefjeuh
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

Hey, 

 

Ik heb een paar dagen geleden een uitval van mijn modem gehad rond 1u tot 2u en heb daarbij helemaal geen internet en telefoon meer gehad.

 

Nu is alles terug ongeveer ok. Alleen stoor ik mij een beetje aan het feit dat ik in een volledig andere adressen pool ben gegooid van Telenet.  

 

Voeger zat ik op de  78.x.x.x reeks. en nu zit ik op de 31.x.x.x reeks. 

Ook is mijn vroeger über stabiele ping (13ms naar 8.8.8.8 en <1ms jitter) veranderd naar een iets minder stabiele (25ms en 10ms jitter). Ook lijkt het op elke speedtest dat ik op de isp UPC austria zit 😕

Waarschijnlijk oude adressen die nooit zijn gerenamed naar telenet op bepaald servers.

 

Uiteraard is dit nog steeds goed voor de meeste toepassingen.

Nuja ik heb hier een paar server applicaties draaien zoals een IIS server, SVN server,

Teamspeak en minecraft server (ping is bij die laatste twee vrij belangrijk) en Remote desktop wordt ook gebruikt.

 

Dusja ik ben wel vrij begaan met mijn verbinding ook al klinkt dit misschien een beetje als muggenziften, ik zou toch graag vooral willen weten of hier iets aan gedaan kan worden en bijkomend waarom dit is gebeurd.

 

Ik heb uiteraard al gebeld naar telenet klantendienst maar de mensen zeggen het me zelf daar dat ze er niet zoveel van kennen om mij daar ook nog maar enig antwoord op te geven.  

(dat neem ik ze niet kwalijk, dat is waarschijnlijk net iets te kostelijk qua opleiding voor de first line)

 

Opstelling van mijn netwerk

Docsis 3.0 Modem (geen router) van telenet, met daarachter mijn eigen router. 

Fiber 200 met (190mbits down 11.2mbits up)

 

Zo kan mijn adres dynamisch laten aanpassen wanneer ik wil door het Mac address te veranderen op mijn eigen router.  Maar dan kom ik steeds op de 31.x.x.x terecht.  (Zolang mijn router aanblijft reset het ip nooit tenzij een uitval van Telenet zoals enkele dagen geleden is gebeurd).

Vroeger bleef ik wel in de 78.x.x.x range bij een uitval.  

 

Iemand die hierbij kan aanvullen en uitleggen wat er juist is gebeurd of een oplossing bieden ? 

 

7 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

zal je niet veel aan kunnen veranderen, tenzij je fiber 240+ abonnement neemt. Daar zit een fixed ip adres bij wat ook kan op je midem.  Dus bij stroomuitval  pannes bij telenet of je modem die kapot gaat je krijgt altijd hetzelfde ip adres. Kost wel wat meer per maand aan abonnementskosten 

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
kefjeuh
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

Wel een vast ip adres is juist iets wat ik niet zou willen voor veiligheidsredenen. 

Dus met die Fiber 240+ ben ik niet zoveel, en het is nogal duur.

 

Is er geen manier dat telenet mij terug in die 78.x.x.x pool kan zetten ?

0 Likes
kefjeuh
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

Ik heb nu net nog wat meer getest en het is zelfs de verbinding naar de tweede hop in mijn opstelling dat niet zo stabiel is. Zou het kunnen dat door die "update/uitval" die nacht de verbinding gewoon slechter is geworden ? 

 

Wat ik probeer is pingen naar de eerste hop in de traceroute naar eender welk adres.

  d1F054001.access.telenet.be  [31.5.64.1] en dan zie ik  het varieren van 9ms tot 71ms. 

Zou het dan aan de modem kunnen liggen ? 

0 Likes
glenlemmens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

Beste,

 

Bij deze wil ik ook vermelden dat ik dit ook voorheb zelfde verhaal

Ik kwam oorsprongkelijk van de 141.x.x.x reeks en sinds de verandering zit ik ook opeens op de 78.x.x.x reeks en mijn bevindingen zijn ook hetzelfde. Een veel hogere latency normaal 15-18ms nu 28-35ms en veel hoge peaks van  80-95ms jammer genoeg.

 

Opstelling PC 1Gbit/netwerk kaart + cat6. kabel+fiber200 en rechtsreeks op modem/router aangesloten.

 *EDIT: Zoals je ziet x15 getest verschillend server, dit was het beste resultaat.

erg.png 

Kan hier eens naar gekeken worden, zo te zien ben ik niet de enige 😉

voor de rest nog steeds tevreden klant 🙂

 

Mvg Glen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

Gebruik je speedtest.net? Dan kan je daar zelf bepalen naar welke server je test moet gaan. Ik gebruik steeds Roubaix. Je zal zien telkens je een andere server gebruikt er een ander resultaat zal zijn. Op speedtest.telenet.be kan je dat uiteraard niet doen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kefjeuh
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

Ja zowiso. Het gaat hem mij ook niet om de locatie. waar de test ligt...

Maar de locatie waar de test denk dat ik ben.. 

 

In ieder geval is het vandaag met een router restart weer op de 78.x.x.x range gesprongen... 

So i guess I got lucky 🙂

0 Likes
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Nieuw ip adres onder UPC austria Hogere Ping

Ik zou hetzelfde zeggen. Trek de stroom uit en laat de router resetten.

 

Een 5-tal jaar geleden gaf Telenet zo'n zelfhulp programmatje uit (zo'n soort internet-dokter) en dan kon je daadwerkelijk via dat programma een nieuw IP adres krijgen.

 

Het is ondertussen al zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe het heette en of het nu nog bestaat.

 

Anders vragen aan de klantendienst, ik kan mij niet voorstellen dat ze je daar niet mee kunnen helpen

0 Likes