Beantwoorden
rws777
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Nieuwe Wifi Router

Hallo,

 

Ik heb net een nieuwe Wifi router aangeschaft, een Sitecom AC1900 en de connectie naar Telenet blijkt niet te werken.

Hij krijgt zowel een ip adress op z'n ipv4 als z'n ipv6. enige bizarre dat ik kan zien is dat de default gateway op de ipv4 connection op 0.0.0.0 staat.

 

Ik kan dus makkelijk switchen op mijn PC tussen mijn twee Wifi netwerken (van sitecom en Belkin), maar enkel de internet connectie op de Belkin werkt. De bedoeling is uiteraard dat de Belkin eruit gaat of later gaat fungeren als versterker boven.

Heb zowat alles geprobeerd. direct connection met Sitecom zonder switch, alles weghalen etc en wel 10 maal opnieuw begonnen

Enig idee???

 

Setup info:

Mijn telenet modem staat in de kelder. Die is verbonden met een switch in de living, waaruit mijn digicorder en mijn wireless router bediend (zouden moeten) worden. Deze setup heeft altijd gewerkt en werkt nog steeds met mijn oude Belkin Wifi router.

Als ik ga kijken in Mijn Telenet, in Mijn thuisnetwerk, zie ik dat er 3 apparaten verbonden zijn (in volgorde: nieuwe router, oude router, switch (? not sure), digicorder):

 

64:D1:A3:42:ED:1A     192.168.0.107

             2a02:1811:c93:a000:66d1:a3ff:fe42:ed1a              *

EC:1A:59:B2:7F:C9     192.168.0.219                                             *

C4:B3:01:BB:D7:CF   192.168.0.233                                            *

6A:63:59:07:B9:42    192.168.0.170                            Digicorder-07B942

 
0 Likes
2 reacties
rws777
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Nieuwe Wifi Router

Probleem is opgelost. dhcp settings op nieuwe router stonden ook in 192.168.0.X range, net als de Telenet range. Heb 'm veranderd naar 192.168.1.X en het werkte.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe Wifi Router

In feite zou je beter kiezen voor een modem-only. Ik kan me niet inbeelden dat die HGW in de kelder veel bereik heeft. Ofwel je routers instellen als access point, zodat je volledige netwerk onder 192.168.0.x valt. Maar dat is een beetje zonde van die routers.

 

HGW inruilen voor een modem-only is gratis. Gewoon de HGW ontkoppelen en naar een Telenet Center gaan (misschien wel op voorhand even telefoneren of ze een modem-only op voorraad hebben).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes