Beantwoorden
Christophedl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Nieuwsservers

Ondersteunt de niewsserver van telenet binary groepen zoals newsleecher  ?

Zo ja welk serveradres moet ik ingeven in het document hieronder (news.telenet.be ? newsbin.telenet.be ? ander ? ) en moet ik een username en paswoord ingeven (zo ja welk ? mijn algemene username en paswoord waarmee ik inlog in mijn telenet). Ik slaag er niet in een verbinding te maken in newsleecher.com en begrijp niet waarom. Welke poort moet ik trouwens gebruiken ?

Alvast bedank voor jullie hulp want ik slaag maar niet in om een verbinding te maken in newsleecher.

 

 

 

0 Likes
1 reactie
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwsservers

De newsservers van TN zijn jaren geleden al opgedoekt. NewsLeecher is overigens geen binary newsgroup, maar een zgn. newsreader, eentje die zich meer specifiek richt op het uploaden/downloaden van binaries. Zoals bijvoorbeeld SABnzbd+. Zelf werk ik al een eeuwigheid met Forté Agent, maar in principe enkel voor text newsgroups;

 

Je zal dus zelf op zoek moeten gaan naar een newsserver(s) die (veelal tegen betaling) binary newsgroups in hun directory hebben. En zo zijn er volgens mij niet veel meer. In de VS zijn er verschillende opgedoekt op basis van het feit dat er pedofielen illegaal materiaal hadden gepost. In plaats van enkel de betrokken nieuwsgroepen niet meer aan te bieden was het voor veel providers gemakkelijker (lees: goedkoper) om te stoppen met een eigen newsserver.

 

Maar ik ben niet echt goed meer op de hoogte welke "goede" newsservers zijn en waar je binaries moet zoeken. Bovendien is dit niet echt het forum om dat te bespreken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.