Beantwoorden
Daredevil1967
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Nog steeds geen activatie internet!

 

Wie weet wat er aan de hand is bij Telenet? Meer bepaald de back office?

Op dinsdag 3 januari is de technieker Telenet langs geweest voor een nieuwe installatie (Internet + 2 mobiel) De technieker wist me doodleuk te vertellen dat de activatie niet kon gebeuren. Hij zei dat ze met een nieuw programma werken en dat werkt nog niet zo goed...dat waren zijn woorden. Ik heb al een paar keer naar de klantendienst gebeld en ik word van het kastje naar de muur gezonden. Het enigste antwoord dat ik krijg is dat ik geduld moet hebben, dus ze kunnen me niet zeggen wat eigenlijk het probleem is en vooral...ze voorzien geen oplossing. Blijkbaar ben ik niet de enige... Ik heb éémaal een BO medewerker aan de lijn gehad en die wist me te vertellen dat het MAC nummer van mijn modem niet bekend is bij hun..🙈 De klantendienst weet blijkbaar van niets, ik leg het hun uit maar ze zeggen dat ze niets kunnen doen ‌‌ Nu bijna 3 weken later heb ik nog steeds geen activatie.🙈 Dit is gewoon weg ridicuul! Ik heb op verschillende fora nog reacties gelezen van mensen die an weken op activatie wachten. Amateurisme ten top!

0 Likes
12 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nog steeds geen activatie internet!

Jij bent niet de enige met dit probleem.

Afwachten er zit niets anders op.

Re: Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet - De Netweters

0 Likes
Daredevil1967
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Nog steeds geen activatie internet!

Dat weet ik ondertussen al lang, zoals ook vermeld in mijn bericht, maar dit is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag!

Maar dit is niet het enigste dat ik kan doen,  er zijn nog opties!

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nog steeds geen activatie internet!

En wat wil je weten,velen hebben er geen last van zoals ik,en vele anderen zullen moeten wachten,of conclusie trekken.

Op andere fora's kunnen ze jou zo te lezen🙄 ook niet helpen

Wij kunnen jou ook niet verder helpen,mischien dat Suzy Telenet medewerkster iets meer weet.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nog steeds geen activatie internet!

@Daredevil1967 

Jammer dat je dit moet ervaren.

Of er is echt een probleem, of er is een apparaat niet goed geactiveerd.

Het is altijd maar hopen of je eens een goede of bekwame medewerker aan de telefoon is, die dit voor je wil uitzoeken.

Ondertussen is het jmmr genoeg afwachten geblazen. Verschillende diensten bij telenet worden onder handen genomen.

Je kan altijd de ombudsman voor telecom contacteren. Soms helpt dit en gaat het wat sneller om jou situatie op te lossen.

Ombudsman Telecom link 

Ook kan je op site van telenet een klacht terwijl indienen en ze in gebreken stellen, waarin je ook verwijst dat je zaak opent bij de ombudsdienst telecom.

Klacht indienen telenet link 

Denk eraan dat de leden van netweters, klanten zijn van telenet en dit puur vrijwillig doen. Om mensen raad/tips of zelfs op sommige gebieden problem solving te geven. 

Echter kan niemand van netweters helpen, met technische achterliggende diensten. Dat is puur alleen telenet die dit kan.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog steeds geen activatie internet!

Inderdaad en we kunnen niets doen. Communicatie is nul met 20 cijfers na de komma. Maar ik weet de oorzaak wel. Vroeger was alles gebaseerd op het zogenaamde "c@fé" programma. Dit was opgebouwd uit stukken en brokken en aaneengelijmd in pakweg 20 jaar. Maar het werkte. Een 5-tal jaar terug zijn ze begonnen met alles te herschrijven om het gestroomlijnder te maken en het laatste jaar zijn ze dat ook actief beginnen gebruiken maar het kraakt en piept en gaat fout aan alle kanten. En zo zitten we met de gebakken peren en Telenet kennende worden alle medewerkers het zwijgen opgelegd  op straffe van jobverlies) om daarover correct te informeren naar de klanten. Op da gebied zijn ze nog zo ouderwets als 100 jaar geleden. Zwijgen dat je zweet en het waait wel over. Jammer en helaas.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nog steeds geen activatie internet!


@Daredevil1967  schreef:
 

Wie weet wat er aan de hand is bij Telenet? Meer bepaald de back office?

De nieuwe backoffice-software functioneert zeer slecht.
Telenet zwijgt en laat klanten in het ongewisse.
Wachttijden lopen zeer hoog op of supportdiensten sluiten hun telefoonnummers zelfs af.
Managers wijzen naar elkaar.

Software-ontwikkeling is wellicht uitbesteed en binnen Telenet is men onbekwaam om het zelf snel op te lossen.
Dit duurt al weken en er komt geen oprechte en duidelijke communicatie vanuit Telenet.
Ik besluit dat Telenet zelf geen benul heeft van wanneer dit zal opgelost zijn.

Ik raad aan om in tussentijd een provider te nemen met een backoffice die wel functioneert.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nog steeds geen activatie internet!

Je kan in tussentijd een koper provider nemen,als je tevreden bent met max 90Mbps als je met VEEL geluk naast de Rop kast woont maar dikwijls minder indien je verder van de Rop kast woont maar  50Mbps  of zelfs maar 30Mbps. 

Daar kom je ook veel klachten tegen,dagen geen internet en  klantendienst die ondermaats is.Amateurisme.

Indien je maar 30Mbps haalt,te ver weg van de Rop internetverdeler ,betaal je wel even veel als iemand die wel 90Mbps haalt.

Is dat normaal.

Link post ik indien gewent.

Orange  over het coax netwerk van Telenet 400/20Mbps,en 400/40Mbps maar klantendienst is verre van........

Of FTTH indien beschikbaar is bij jou.

@Ex-Netweter Ga jou naoorlogse koper brol elders verkopen. Bij velen koper klanten kunnen ze niet eens meer downloaden,als de andere  K4 kijkt aan 25Mbps,hallo we leven in 2023.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog steeds geen activatie internet!

Dit is natuurlijk geen antwoord op je vraag maar het wijst ook op de kwetsbaarheid van dergelijke aanpak en cloud toepassingen in het algemeen. Je bent volledig afhankelijk van de provider. In dit geval is het niet alleen de modem die niet kan geprovisoneerd worden maar je kan zelfs geen eigen router plaatsen en en instellen dat die een eigen publiek IP adres krijgt. Hopelijk slagen ze erin om dit alsnog op te lossen en lessen te trekken over hun aanpak en de kwetsbaarheid daarvan.

Dat is trouwens een van de redenen dat ik sceptisch sta over de huidige manier van werken die overal zijn ingang vindt. Cloudtoepassingen, huurformules enz. . Je hebt niets maar dan ook niets meer in handen. Als je iets koopt waat je wat je ermee kan.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nog steeds geen activatie internet!

Tzou veel oplossen als telenet ervoor zorgt dat we de hgw kunnen bereiken via standaard 192.168.0.1 bv. Dan gebben we dit niet voor als er iets scheelt

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nog steeds geen activatie internet!


@igvfer  schreef:

Inderdaad en we kunnen niets doen. Communicatie is nul met 20 cijfers na de komma. Maar ik weet de oorzaak wel. Vroeger was alles gebaseerd op het zogenaamde "c@fé" programma. Dit was opgebouwd uit stukken en brokken en aaneengelijmd in pakweg 20 jaar. Maar het werkte. Een 5-tal jaar terug zijn ze begonnen met alles te herschrijven om het gestroomlijnder te maken en het laatste jaar zijn ze dat ook actief beginnen gebruiken maar het kraakt en piept en gaat fout aan alle kanten. En zo zitten we met de gebakken peren en Telenet kennende worden alle medewerkers het zwijgen opgelegd  op straffe van jobverlies) om daarover correct te informeren naar de klanten. Op da gebied zijn ze nog zo ouderwets als 100 jaar geleden. Zwijgen dat je zweet en het waait wel over. Jammer en helaas.

 


Hier geef ik je de volle 200% gelijk in. Maar dat is meestal zo bij grote bedrijven de werkwijze🫤

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Daredevil1967
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Nog steeds geen activatie internet!

In ieder geval bedankt voor de hulp en de links!

niels_lp
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nog steeds geen activatie internet!

@Daredevil1967 is dit reeds in orde gekomen bij u? We zitten hier met hetzelfde probleem.

0 Likes