Beantwoorden
waldonk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Omvormer aanmelden op sunny portal wil niet lukken

Tijdens het aanmelden van de zonnepaneel installatie bij sunny portal loopt het steevast mis  op stap 3 van 8. Dan moet er contact gemaakt worden via internet en wifi met de omvormer. Daar krijg ik steeds de melding "kan geen verbinding opbouwen" probeer later nogmaals.

Wie kan mij helpen die ook een SMA omvormer heeft van het type SMA 1,5 - 1VL - 40 waar het wel is gelukt.

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Omvormer aanmelden op sunny portal wil niet lukken

Is uw wifi signaal sterk genoeg? Volgens de handleiding kan je op 2 manieren een WIFi verbinding maken. Via je eigen netwerk en via de ingebouwde Wifi met een eigen SSID en paswoord.

Kan je op een van beide manieren in het instelmenu geraken?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
waldonk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Omvormer aanmelden op sunny portal wil niet lukken

ik heb tijdens de installatie van de pv installatie een signaaltest gedaan en volgens kenners is het signaal voldoende sterk.

Volgens mij zit het in de IP instellingen op de pagina's van omvormer  

hier een fictief voorbeeld van iemand waar het wel werkt.

"Ik heb een uurtje terug nog een installatie geconfigureerd, ik kon eerst ook via de PIC & RID geen connectie maken. Nadat ik het ip adres gewijzigd had op 192.168.0.170, ip gateway; 192.168.0.1, IP-DNS server 195.130.131.4.

Daarna terug benaderen via de pic & rid en dan lukte dat direct probleemloos."

Ik heb hier deze waarden ingevoerd en krijg niet meer "kan geen verbinding opbouwen" maar nu is het "Er is een onverwachte fout opgetreden"

Kan jij eens uw waarden doorgeven, en is uw internetprovider ook Telenet?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Omvormer aanmelden op sunny portal wil niet lukken


@waldonkschreef:

ik heb tijdens de installatie van de pv installatie een signaaltest gedaan en volgens kenners is het signaal voldoende sterk.

Volgens mij zit het in de IP instellingen op de pagina's van omvormer  

hier een fictief voorbeeld van iemand waar het wel werkt.

"Ik heb een uurtje terug nog een installatie geconfigureerd, ik kon eerst ook via de PIC & RID geen connectie maken. Nadat ik het ip adres gewijzigd had op 192.168.0.170, ip gateway; 192.168.0.1, IP-DNS server 195.130.131.4.

Daarna terug benaderen via de pic & rid en dan lukte dat direct probleemloos."

Ik heb hier deze waarden ingevoerd en krijg niet meer "kan geen verbinding opbouwen" maar nu is het "Er is een onverwachte fout opgetreden"

Kan jij eens uw waarden doorgeven, en is uw internetprovider ook Telenet?


Als je een vast IP adres in geeft, geef er dan eentje tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99. Erboven heb je kans op een conflict met de DHCP server. Voor de rest kan dit een oplossing zijn. Dit in de veronderstelling dat je niet met een eigen router werkt en deze van Telenet gebruikt (HGW met 4 gele poortjes)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
waldonk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Omvormer aanmelden op sunny portal wil niet lukken

het aanmelden is tenslotte gedaan door een installateur. Mijn fout wat dat ik een verkeerd SSID gebruikte om de verbinding te maken.