24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Provider: https://mumble.upmania.eu
Server: cookies.upmania.eu (51176)
Eenderwelke Telenet gebruiker heeft packet loss en verbindingsverlies naar deze provider. Dit gebeurt al jaren. Een vriend van mij in een andere provincie met Telenet heeft precies hetzelfde probleem.
Niemand anders op de Mumble server heeft hier last van. Ik heb beidde Upmania en Telenet een lange tijd hierover gecontacteerd maar ik heb nooit iets teruggehoord.
Het probleem doet zich op onbepaalde interval voor. Op sommige momenten is het heel erg, en op een andere keer is het stabiel voor een tijdje.
Ik heb exact hetzelfde probleem: Remote host closed the connection.
Verschillende servers geprobeerd (verschillende landen(Duitsland, Nederland, UK).
niets helpt.
Uitendelijk zelf server beginnen draaien.
Probleem bleef hetzelfde voor users die naar mijn server connecteerde.
Heb dit probleem al jaren en in die tijd is er al een nieuwe router en pc.
Enige constante in dit verhaal Telenet.
Blijkbaar wordt die server (cookies.upmania.eu) gehost door ovh.net in Roubaix?
Wat is je snelheid en ping op dat moment naar http://ovh.net? Die speedtest zou natuurlijk naar een andere server op een andere locatie kunnen gaan. Niks is nog zeker in de wereld.
Mijn traceroute passeert eerst Level3 in Londen. Niks zegt dat jullie dataverkeer (VoIP) natuurlijk ook het kanaal 2x oversteekt, maar het zou aan de peering/routering kunnen liggen. Een bepaalde peer geraakt op een gegeven moment misschien wat overbelast waardoor de latency de lucht in schiet.
Zelf een server hosten kan dan weer andere problemen opleveren aangezien ook de uploadsnelheid van jouw eigen verbinding beperkt wordt.
Is toen dezelfde software (Mumble) gebruikt?
Zijn er specifieke tijdstippen dat dit zich voordoet? Bijvoorbeeld ook overdag? Of enkel 's nachts? Enkel 's avonds? Enkel in weekends?
Ben je in de mogelijkheid om wiresharklogs te nemen op het moment dat het OK is en ook op het moment dat het NOK is?
Telenet Traffic shaper is misslabelling some voip/game traffic as P2P and periodically close those connections when network is a bit busy.
Telenet won't change (update/correct their **bleep**ty traffic shapper) cause it's a lot of work for only a minority of people.
1- Take another operator that don't lie about their "unlimited & unrestricted network"
2- or encrypt and redirect your whole traffic somewhere, they won't be able to look the content type and won't drop it. Yeah enjoy paying an extra for vpn etc (only way I can use mumble/teamspeak and play PS4 without drop each 3min)
3- Accept their scammy solution "take our business fluo solution, you won't have that problem there" aka we know that but if you pay more, we can fix that.