Beantwoorden
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

Ik zit al enkele maanden met een probleem. Tijdens het gamen heb ik soms last van vrij grote ping spikes. Probleem doet zich niet altijd voor, kan soms een uurtje of 2 in orde zijn, maar toch heb ik elke dag wel op een bepaald moment een probleem. Het is niet altijd op hetzelfde tijdstip, kan gebeuren terwijl er beneden Netflix wordt gekeken, maar evenzeer wanneer iedereen slaapt.

Mijn probleem begint al bij het pingen van men default gateway, ik zit op een Powerline vandaar geen <1ms tijden, maar daar kan ik mee leven, het gaat mij om die spikes van 150+. Heb de ping net even laten lopen voor ik dit begon te typen en kreeg het volgende resultaat weer. Op zich nog een vrij rustige dag aangezien hij soms constant naar 400ms springt.

Al 2 techniekers langsgehad, eerste gewoon niks gedaan, de tweede wist mij te vertellen dat hij ook gamede en dat ge 400ms niet kunt voelen, ja terug bij 0.

Modem al eens gaan wisselen in een Telenet center maar geen verbetering. Heb trouwens die witte DOCSIS modem.
download (1).pngdownload.png

Ik ben ten einde raad, is nu al een paar maanden zo. Ben zelfs proberen overschakelen naar Proximus maar die installateur was na 2 maanden nog altijd niet gekomen, dus maar bij Telenet gebleven.

Alvast bedankt
Jordy Elst

0 Likes
37 reacties
Pompernelleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ping spikes

Is er al meer nieuws?

0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

@Pompernelleke Hey sorry voor het late antwoord, tijdje met vakantie geweest. Uhm, dus normaal zou Telenet nu langsgeweest moeten zijn, ik was niet thuis dus kan niet verifiëren, maar laat ons er van uitgaan dat ze daadwerkelijk zijn geweest.

Er is niks veranderd, mijn ping springt nog altijd de hoogte in en ik snap er niks meer van. Moest het bij jou opgelost raken, laat me dan iets weten. Ik geef de moed een beetje op.

0 Likes
Pompernelleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ping spikes

Ik heb net een afspraak gemaakt om een technieker langs te komen. Ben eens benieuwd. Ik laat weten hoe het hier afliep. 

0 Likes
Pompernelleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ping spikes

Hallo! Gisteren een technieker over de vloer gehad. Onze modem zond enkel het signaal op 2.4 GHz uit. Nu ook dat van 5 GHz en daardoor is het nu veel beter op onze Apple toestellen. Onze pc kan geen 5 GHz ontvangen, dus daar blijft het probleem. Door de aankoop van een adaptertje zou dat ook opgelost moeten zijn. Voorlopig geen pieken meer van 2500 Ms Ping. Oef :).

 

0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

Hey, goed om te horen dat het bij jou opgelost lijkt te zijn!

Jammer genoeg zal dat bij mij niet van toepassing zijn aangezien ik via de kabel zelfs men ping spikes heb. 😞

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Ping spikes

Trek de modem eens uit voor een 5 tal minuten dat alle spanning eraf is (ook op elke switch of router die er achter staat) is er dan nog een spike hang eens een laptop rechtstreeks op de modem en test het ook eens draadloos ( wifi van de modem )

 

Lukt dit niet probeer dan eens je powerlines te herkoppelen, zorg ook dat ze niet in een stekkerblok zitten aangezien dit kan storen

 

Indien opgelost is het een achterliggende switch/router/netwerkkabel die defect is hierna nog een probleem vervang de modem eens. Als het probleem zich hierna nog bevind is er waarschijnlijk een extern probleem met de kabel.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

@Mathuas Sorry voor het late antwoord. Alles in je bericht nog eens geprobeerd, behalve vervangen van de modem aangezien dat al meerdere malen gebeurd is, geen verbetering. Ik geef het een beetje op hier.

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Ping spikes

Ik heb mijn modem 5 maal gaan ruilen voor ik 1 had waar alles mee werkte xD

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes