24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Hoi Netweters,
Uit interesse en voor vergelijking, zou het een leuk idee zijn, om ieder zijn speedtest resultaten te posten/sharen + eventuele ping naar je gateway.
Hierbij mijn speedtest resultaat
Alles rechtstreeks op de HGW CH7465LG
Abonnement: Wiggo Home S: Down 150 MB / Up 15 MB
Misschien wel eens bekijken idd.
Probleem is dat nu het redelijk duurt voor ik een YouTube filmpje krijg en twitch streams bekijken.
Ook random haperingen in games.
Telenet zegt altijd ja alles is goed niks te zien pffff.
Ik wil die optie wel nemen, als eerst mijn kwaliteit heel goed is, van mijn huidige lijn.
@BoooJij ga niet weten wat je overkomt (bij het downloaden😯) als je van 150Mbps naar 1Gbps upgrade.
Vraag wel naar bijpassende modem.
Ook je Netwerkkaart moet 10/100/1000 zijn.
Kan je met de nieuwe Compal CV8560E HGW 3.1 het IP adres met SMAC2.7 nog veranderen zoals met de modem only 24*8 CV7160E EMTA 3.0
Zoals sommige beweren kan, je het WiFi gedeelte uitschakelen het wordt het volgens hun een modem only.
@robatoras De CV8560E is ZONDER WiFi. En via het ingeven van het macadres van je router krijg je een publiek IP adres op je router. Deze modem behoudt zijn functies als HGW net zoals voorheen dus een modem/router maar dan zonder WiFi.
Maar door deze mac passthrough functioneert die ook als modem only.
Dus een andere router wil zeggen dat je het macadres moet aanpassen in mijn Telenet. Het zal dus niet lukken door een fake macadress te gebruiken.
@robatoras En om te antwoorden op je vraag i.v.m. Smac 2.7. Dit is een windows utility dus dat werkt niet voor routers die naar mijn weten nooit windows zijn. En inderdaad als je op die specifieke modem via mijn Telenet het mac adres van je PC of laptop ingeeft dan zal die PC een publiek IP adres krijgen. En als je erin slaagt om je PC een nieuw macadres te geven en je geeft dat macadres in bij Mijn Telenet en die herkent dat als dusdanig dan zal het werken.
Je krijgt dus maar 1, zegge en schrijve één, publiek IP adres via deze modem/router.
Beetje of topic de illegale downloaders wensen hun film-series rapper
binnen dan 2 uur.
@Moaner Beetje of topic de illegale downloaders wensen hun film-series rapper
binnen dan 2 uur.
Kom eens nader ,wat bedoel je precies🙄
Voor je illegaal aanhaald lees dit eens.
@igvfer schreef:. . . Dus een andere router wil zeggen dat je het macadres moet aanpassen in mijn Telenet. Het zal dus niet lukken door een fake macadress te gebruiken.
Bij de meeste routers kan je het WAN MAC-adres spoofen.
Dus: router nieuw MAC-adres geven >> nieuw MAC-adres ingeven in "Mijn Telenet" >> nieuw publiek IPv4 🤔?
@Booo schreef:Hoi Netweters,
Uit interesse en voor vergelijking, zou het een leuk idee zijn, om ieder zijn speedtest resultaten te posten/sharen + eventuele ping naar je gateway.
Leuke topic.
Maar een speedtest resultaat heeft alleen betekenis als je erbij vermeldt:
Toch?
1. Wigo met speedboost
2. CV8560E e-modem
3. bekabeld 3 x net na elkaar met de win10 app. EDPnet 750 Mbps, Telenet 650 Mbps, Proximus 872 Mbps. Up telkens tussen 38 en 39 Mbps. Ping telkens 10-11 ms.
4. 10u15 in de voormiddag
Mijn conclusie: Het kan nogal verschillen.
Ik betwijfel dat de CV8560E e-modem meer haalt dan mijn oudere 24*8 CV7160E EMTA 3.0
Ik heb nog geen puike resultaten gezien van de CV8560E Docsis3.1
https://www.speedtest.net/result/d/a3a22b9f-a1d5-4ad7-9873-a46257824ede
@robatoras Ik haalde met mijn vorige modem 24*8 CV7160E EMTA 3.0 ook amper die resultaten. De oorzaak zal dus wel ergens anders liggen.
@igvfer Iets wat goed is moeten ze afblijven.De klant laten beslissen.Betaald er tenslotte voor.
Ik heb met de CV8560E e te ruilen geen voordelen ik moet geen TV box
Oude digicorder is voor mij voldoende.Films of Netflix zit ik niet op te wachten.
Kan je aub stoppen met PB'S naar mij te sturen.
Als jij je aangevallen voelt is dat uw probleem weet niet waar
je het van haalt.