Beantwoorden
nickmansrob
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
YEAH! CAPSLOCK DAY! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort gesloten op port scan, open op Mijn Telenet

Hallo iedereen

 

Ik heb een minecraft servertje opgezet op een oude desktop met CentOS 7 erop. Daarvoor heb ik de poorten: 25565, 44550 en 44551 moeten openzetten. (protocol: TCP). Wanneer ik lokaal inlog via het IP van de server + de poort, lukt het maar als ik via mijn openbaar adres in probeer te loggen doet hij niks. De firewall van de server is in orde. Daarna heb ik een port scan gedaan, waaruit bleek dat de poort 25565 niet openstond, terwijl hij wel degelijk openstaat in "Mijn telenet" (zie bijlage). Wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt!

 

Nickmans Rob

modem.pngport scan.png(tussen deze 2 poorten moet de poort 25565 als TCP verschijnen)

Tags (3)
5 reacties
nickmansrob
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
YEAH! CAPSLOCK DAY! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort gesloten op port scan, open op Mijn Telenet

UPDATE: na het aanzetten van de firewall en UPnP, saven, uitzetten van de firewall en UPnP, opnieuw saven werkt het wel, maar voor hoelang... Moet ik deze 2 misschien standaard als actief instellen? Noot: de poort 25565 staat volgens de port scanner nu wel open.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort gesloten op port scan, open op Mijn Telenet

Ik zie bij de eerste oogopslag dat poort 25565 tweemaal is opengezet naar 2 verschillende IP adressen. = conflict, Dat kan niet want dan weet de router niet naar waar hij de pakketjes moet doorsturen. Dus een van de 2 weghalen.

Ik ken niets van minecraft maar ik veronderstel dat dit een serverke is die op 1 IP adres werkt, waarom forward je dan naar verschillende IP adressen? Mijn logische gedachtengang is dat je de verschillende poorten naar die ene server moet leiden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
nickmansrob
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
YEAH! CAPSLOCK DAY! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort gesloten op port scan, open op Mijn Telenet

Bedankt! Had ik eigenlijk niet bij nagedacht. Nog een klein vraagje: moet de firewall en UPnP standaard aan of uit staan?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort gesloten op port scan, open op Mijn Telenet

Bij mij staan beiden aan. Maar ik gebruik de portforwarding alleen maar voor VPN verbinding en mijn camera's en enkele toepassingen op mijn NAS.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nickmansrob
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
YEAH! CAPSLOCK DAY! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort gesloten op port scan, open op Mijn Telenet

Oké, bedankt!

0 Likes