Beantwoorden
JensDeMuynck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Jij bent af! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Dit is meer een praktische vraag, maar bij de nieuwe 'toren' modem's staan de poorten nu aan de rechterkant ipv de linkerkant. Nu zijn mijn kabels niet lang genoeg meer.

De modem is aan de muur gemonteerd, en dankzij het kliksysteem kan ik de modem ook geen 180 graden draaien.

Ben ik nu geforceerd om nieuwe gaten te boren, of zijn er andere oplossingen?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Geen idee waar de kabels vandaan komen of naartoe gaan, maar zijn langere kabels geen optie?

Als de kabels rechtstreeks uit de muur komen kan je deze natuurlijk wel afwerken met een wandcontactdoos of een patchpaneel.

Vanaf de wandcontactdoos of het patchpaneel werk je dan met voldoende lange patchkabels naar je Telenet-modem.

0 Likes
JensDeMuynck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Jij bent af! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

In onderstaande link vind je een video van mijn huidige setup.

https://youtube.com/shorts/FRf_Sk14hm0

(youtube maakt er spijtig genoeg automatisch een short van)

 

De 2 problematische kabels zijn de coax kabel, en de kabel van de 2de ethernet poort.

De coax zit vast aan die zwarte box, de andere loopt eigenlijk onder die zwarte box door.

Ik krijg die zwarte box ook niet van de muur, en zie ook geen vijzen.

 

De eerste ethernet kabel en de stroomkabel zijn geen probleem.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Duidelijk de kabels zijn te kort

dat zwart deksel trek je er gemakkelijk af naar jou toe trekken

bestel kant en klaar kabels neem 50 cm of vraag eens in de winkel van telenet en toon filmpje in de telenet winkel

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 195
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

het is estetisch misschien iets minder mooi, maar je kan ook "suikertjes" gebruiken, dat zijn ethernet koppelstukken, bvb zoals deze

Netwerk Koppelstuk CAT6 S/FTP, RJ45 - Netwerk Koppelstuk CAT6 S/FTP, RJ45 2x RJ45 Female (8p8c), RJ4...

 

0 Likes

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

(Het is een Youtube-short omdat je verticaal met je smartphone gefilmd hebt. Je kan die ook in de normale videospeler bekijken https://www.youtube.com/watch?v=FRf_Sk14hm0)

De zwarte box is de netwerkverdeler (NIU) die het coaxsignaal naar je modem en/of tv-toestellen verdeelt.
De behuizing van de netwerkverdeler kan je er af trekken, dat zit er gewoon opgeklikt zonder schroeven.
Je zou dan de coaxkabel op de CM-poort (CM = Cable Modem) kunnen vervangen door een iets langer exemplaar.
De andere netwerkkabel zou eigenlijk niet onder de netwerkverdeler mogen doorlopen, die kan rechtstreeks vanuit het gat in de muur naar de modem lopen.
Als je zelf niet handig bent, vraag je aan een elektrotechnisch installateur in je buurt om de bekabeling aan te passen.
Eventueel kan je ook zelf een voorgemonteerde coaxkabel met F-connectoren kopen.


Het verplaatsen van de netwerkverdeler en modem door een Telenet-technicus is betalend (85 euro): https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/kan-ik-mijn-te...

JensDeMuynck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Jij bent af! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Aha, heb inderdaad het zwarte deksel makkelijk los gekregen. Zal dan enkel nog een langere coax moeten halen.

Maakt het uit waar ik die het best koop?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Dit is een voorbeeld je koopt best goede spullen natuurlijk de prijs telt ook

https://www.amazon.nl/KabelDirekt-kabel-F-stekker-geschikt-DVB-S2/dp/B00SWYU0PQ/ref=zg_bs_1636647303...

 

0 Likes
JensDeMuynck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Jij bent af! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Kan ik die ook kopen in Vandenborre of Computer checkpoint? Of is dat niet aangeraden?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Je kan proberen Computer checkpoint  de ander winkel heeft - kabels zou niet kopen

0 Likes
JensDeMuynck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Jij bent af! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

Sorry, maar ik versta je antwoord niet zo goed.

Computer checkpoint is ok, maar andere winkels niet. Begrijp ik het goed?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Poorten aan andere kant op nieuwe modem

vandenborre heeft op de site geen goede kabels

Computer checkpoint zal zelf een kabel maken stel niet veel voor kabel ,f-connector en een tang  voor paar euro's

heb je een kabel