Beantwoorden
Matt_83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port Forwarding / Firewall / DMZ problemen

Geachte,
Ik zou graag mijn Digibox willen aansluiten via mijn firewall.
Ik heb een business modem staan waardoor er maar 1 netwerkpoort beschikbaar is.
Is het mogelijk om op mijn firewall een DHCP server op te zetten in de range (10.192.0.0/16) die de digibox moet krijgen en dit verkeer te forwarden naar de gateway ( 10.192.0.1 ), of ben ik gedoemd om altijd een extra switch te plaatsen tussen modem en router ?

Tags (3)
0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding / Firewall / DMZ problemen

Voor digicorder en digibox geldt dat deze een IPadres krijgen rechtstreeks in een private network van Telenet in de range 10.x.x.x. Dus na een modem only moet je altijd een switch staan hebben vermits je maar 1 poortje hebt op je modem.

Een ander mogelijkheid is dat je een router hebt waar IPTV op mogelijk is. Dat wil, in het kort, zeggen dat je een van je uitgaande poorten reserveert voor uw digicorders/boxen. Dan krijg je deze situatie:

opstelling2.jpg

Het komt erop neer dat op die poort de routerfunctie is uitgeschakeld en je rechtstreeks verbonden wordt met de modem.

Andere mogelijkheid is een router waar je VLAN kan op maken, maar dat is nog een stuk ingewikkelder.

Het komt erop neer dat je dit 10.x.x.x netwerk niet zelf kunt maken, dat is een netwerk die door Telenet wordt gemaakt. Zij doen dit bewust om het video-streaming verkeer te scheiden van het gewone internetverkeer om minder storingen te hebben.

Ik zet hier bewust 4 corders/boxen op omdat je maximum er maximum 4 kan hebben in 1 IDTV lijn en je kan maximum 4 IDTV lijnen hebben.

De rest staat erop om aan te tonen wat je allemaal op je router kunt aansluiten en hoe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.