Beantwoorden
Helrob
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Port Forwarding

Dag netweters

Ik heb een probleem met port forwarding. Ik heb alles gedaan zoals het moet, en toch lukt het niet. Ik heb het al 10 keer opnieuw geprobeerd en toch werkt het niet. Ook een statisch IP instellen is me gelukt, en heb router meerdere keren opnieuw opgestart (ook via mijn telenet). Heb ook al TCP en UDP apart proberen in te geven, werkt niet. Heb ook al geprobeerd te testen via andere websites en Minecraft zelf, werkt niet. Ben ten einde raad. Wat doe ik verkeerd?

https://imgur.com/a/Pq9j6mg

0 Likes
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port Forwarding

Een statische ip adres moet je toekennen in de reeks van 2 tot 99. 192.168.0.125 beantwoordt niet aan deze voorwaarden.

 

Testen:

Test 1: op je lokale ip adres hier 192.168.0.125 (dat je dus zou moeten veranderen in bijvoorbeeld 192.168.0.25.

Test 2: na de portforwarding ingesteld te hebben op  het wan adres van je HGW.

Test 3: na het instellen van een ddns, de ddns url gebruiken.

 

Zulke testen zijn in mijn ogen efficiënter en correcter dan het zoeken naar open poorten.

 

0 Likes
XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Topicwurm! Al 25 duimen! π-DAY! Say what?!

Port Forwarding

Als je in je eigen netwerk zit ga je niet via je publieke ip binnen geraken op je port forwarding pagina!

 

 

Even testen buiten je eigen netwerk of de port forwarding wel werkt door de surfen naar je publieke ip! bv via 4G of een ander wifi netwerk in je regio...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port Forwarding


@XiroN  schreef:

Als je in je eigen netwerk zit ga je niet via je publieke ip binnen geraken op je port forwarding pagina!

 

...


Natuurlijk gaat dat wel. Als je naar het  wan ip van je router surft, zie je of de portforwarding werkt. Als je test met het lan ip werkt, als je dan de port forwarding ingesteld hebt, zal het werken als je het wan ip van je router ingeeft. 

0 Likes