Beantwoorden
sapprim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port forwarding: andere bestemmingspoort

Dag Allen

 

Ik wil graag een port forwarding instellen naar een interne server, maar wens een andere poort te gebruiken voor forwarding dan dat ik zal doorlinken via telenet.

 

Vb externe poort: 12080 naar interne poort 8080

Is dit mogelijk? Want ik hem meerdere bestemmingen in mijn intern netwerk die poort 8080 gebruiken voor bepaalde applicaties toe te laten. (Zoals oa openhab2)

 

Alvast bedankt!

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding: andere bestemmingspoort

Niet in Ipv4. Ga gewoon eens kijken op mijn Telenet, klik op je Thuisnetwerk, Modem details, Geavanceerde instellingen, en kies dan Ipv4 firewall en poortinstellingen  of Ipv6 firewall & rules.

Zo zie je zelf de mogelijkheden.


________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding: andere bestemmingspoort

Met de telenet HGW lukt dat niet zoals @janne_man zegt via IPv4 wel via IPv6 als de problemen ondertussen al opgelost zijn in de portforwarding van IPv6. Heb jeeen modem only en een eigen router lukt dat wel. (Althans bij de meeste routers). Misschien nog een paar maanden geduld want ik heb gehoord dat ze aan mijn wenslijstje aan het werken zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sapprim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port forwarding: andere bestemmingspoort

Ik heb weinig ervaring met de instellingen van ipv6, dus daar ga ik voorlopig nog afblijven...

 

Het zal dus afwachten zijn tot ik mijn uiteindelijke managed netwerk switch zet. en de routing via die interface voorzie.

 

Toch bedankt voor de antwoorden

 

Groetjes

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding: andere bestemmingspoort

Portforwarding instellingen in IPv6 verschillen niet met deze van IPv4. Het komt erop neer dat je gaatjes prikt in je firewall. Eigenlijk komt het erop neer, kort gezegd, dat je in IPv4 een publiek adres hebt en een privateadres en in IPv6 is dat ook zo, je hebt de prefix, komt grosse modo overeen met het publiek IPv4 adres en je hebt je intern gedeelte. Ik heb geen ervaring met managed switches maar ik vraag mij toch af als je bvb een HTTP verzoek op poort 80 zomaar kan doorgeven naar een IPadres in een VLAN en een ander HTTP verzoek naar een ander IPadres in een andere VLAN. Ik zal er mij toch eens eentje moeten aanschaffen om dit uit te zoeken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes