Port forwarding issues
Ik had Home Assistant runnen op mijn Synology NAS, op poort 8123 (default). Zaterdag is de stroom bij ons uitgevallen en sindsdien lijkt het erop dat mijn portforwarding niet meer correct werkt.
Modem: Docsis 3.1 Wifi6 (docsis)
Het lokaal IP-adres van mijn NAS is hetzelfde gebleven. Mijn publiek IP-adres ook.
Mijn poort 5000 (Synology NAS poort) kan ik nog steeds bezoeken. Er staat geen firewall geconfigureerd op mijn NAS en firewall staat ook uit in de Telenet instellingen. UPnP staat uit en er is geen DMZ-adres ingevuld.
Ik heb reeds enkele stappen ondernomen als test:
- Poort 7321 (random) forwarden en via python een simpele HTTP server opzetten op mijn NAS. Lokaal is deze bereikbaar, remote niet.
- Poort 5001 forwarden (Synology NAS HTTPS poort). Lokaal bereikbaar, remote niet.
- Poort 39399 (random hoge poort) forwarden en via python een simpele HTTP server op de NAS. Dit werkt wel!
- Poort 43434 => zelfde als hierboven, werkt.
- Poort 9991 => zelfde als hierboven, werkt.
- Poort 10000 => werkt niet.
- Poort 10010 => werkt niet.
- ...
Nu vraag ik mij af wat de mogelijke reden zou kunnen zijn dat het met de ene poort (waaronder sommige die eerst wel werkten) niet meer lukt, maar met andere dan weer wel?
Ik stelde deze vraag aan Telenet support, maar ik kreeg als reactie dat ze geen hulp bieden bij port forwarding en dat ik hiervoor naar Netweters moest.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Port forwarding issues
- Labels:
-
modem (HGW)
-
netwerken
-
portforwarding