Beantwoorden
KobeT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding voor minecraft server lukt niet

Ik probeer de poort 25565 van mijn netwerk open te zetten zodat vrienden mijn minecraft server kunnen joinen. Maar nadat ik dit in de instellingen van Telenet heb gedaan, blijft de poort gesloten. Kan iemand me hierbij helpen?

 

KobeT_0-1612618063236.png

 

Enkele opmerkingen:

- Je ziet 2 regels staan omdat ik het al op 2 PC's heb geprobeerd

- Ja, ik heb de instellingen van mijn windows firewall aangepast zodat deze poort niet alsnog geblokkeerd wordt

- De server werkt wel lokaal, dus het ligt echt aan de poort die niet wil openen (ik heb de poort al gecontroleerd terwijl de server aanstaat via www.yougetsignal.com, dit zegt ook dat de poort gesloten is)

- Ik heb het ipv4 adres gebruikt bij lokaal ip-adres, en geeft mijn vrienden het extern ip-adres als ze de server willen joinen (wat dus niet lukt).

 

Alvast bedankt!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Port forwarding voor minecraft server

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding voor minecraft server lukt niet

@KobeT  Je bent dus zeker dat je intern van een PC naar de Minecraftserver kan? Dan is dat al OK.

Maar.... Ik zie dat je 2 keer dezelfde poort naar 2 verschillende IPadressen wil forwarden, dat kan niet. Dus zeker dat lijntje die Niet Actief staat eruit gooien voor alle zekerheid.

Je minecraft server draait maar op 1 PC dus moet je naar die PC forwarden. Best ook die PC een vast IP adres geven. Ergens tussen 192.168.0.10 en .99. Dit om te vermijden dat je PC telkens een ander IP adres krijgt als je heropstart.

En op die PC ook nakijken of die poort wel open staat. In windows defender of een ander antivirusprog. En maak zeker dat uw Minecraft server opstart als een service telkens als je die PC met de server opstart. Een poort gaat maar open als de server start of gestart is.

En voor het gemak. Open een gratis DDNS account met het bijhorende stukje software dat je op die PC plaatst om altijd het juiste publiek IPadres door te geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KobeT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding voor minecraft server lukt niet

@igvfer bedankt voor het snelle antwoord, maar ik vrees dat het probleem nog altijd niet is opgelost... 

 

Dat van de port forwarden op 2 verschillende pc's was enkel om te testen of het niet aan de pc zelf lag, maar spijtig genoeg werkt het ook niet op de 2e (ook nadat ik de eerste lijn heb verwijderd).

 

Als firewall-bescherming heb ik enkel windows-defender. Hierin heb ik de poort in kwestie al opengezet (zowel bij uitgaand als binnekomend telkens UDP en TCP). Wel heb ik ook AVG Internet Securety, maar ik ben er bijna zeker van dat deze niets met de firewall/port-forwarding te maken heeft, of wel? 

 

Ik heb het inderdaad al gecheckt terwijl de server op staat. Ook dan is de poort gesloten. 😞

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding voor minecraft server lukt niet

@KobeT 

Bij het cheken kan je hoog iets zien onder de dubbele voorwaarde van het actief zijn van Minecraft en als uw Minecraft ingesteld staat als server.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding voor minecraft server lukt niet

@KobeTDie AVG zou ik toch wel eens nakijken hoor. Want soms overrulen die de settings in windows defender.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes