Beantwoorden
Ex-Netweter

Port forwarding

Beste,

Ik probeer op mijn router een paar poorten open te zetten zodat ik mijn NAS van op afstand kan benaderen. Dit werkt echter niet.

Ik ben net verhuisd en heb dus een nieuwe router (zo een witte). Ik heb al mijn instellingen staan zoals op mijn vorige router, maar ik krijg geen enkele poort ingesteld. Enkel als ik mijn NAS in DMZ zet, kan ik mijn NAS bereiken. 

Maar dit wil ik niet, dan zet ik mijn NAS te veel open, ik wel enkel bepaalde poorten openzetten.

Fabrieksinstellingen al opnieuw geladen, niets werkt.

Dit zijn mijn instellingen, ik probeer nu enkel poort 5000 open te zetten:

Capture.PNG

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Telenet klantendienst kan/wil me niet verder helpen.

0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Port forwarding

@Ex-Netweter schreef:

Dit is inderdaad de oplossing Smiley Erg vrolijk!

Bedankt hiervoor!!!

Een firmware update zou wel op zijn plaats zijn, of de optie beide wegnemen.

Ook ik heb van telenet eerst dat standaard mailtje gekregen dat dit een 'geavanceerde instelling' is die geen ondersteuning krijgt. Terwijl dit, volgens mij, wel degelijk support zou moeten krijgen met de melding dat hun router de optie 'beiden' momenteel niet ondersteunt en je het juiste protocol moet kiezen. 

Dergelijke opmerking is een beetje flauw voor wie zich technische helpdesk medewerker bij Telenet  noemt. Misschien de moment voor de helpdesk medewerkers om eens ee te volgen hier op het forum. Kunnen ze nog wat leren. En voor degene die de software mee ontwikkelen ook een gelegenheid om te zien wat er leeft en wat ze moeten aanpassen of opvolgen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Port forwarding

Ik had het zelfde probleem. En de helpdesk mag dit probleem wel kennen want dit ondersteunen we niet vind ik geen juist antwoord. Dit is een probleem met de modem. Deze moet dus anders geconfigureerd worden en dan mag dit wel geweten zijn. dit bespaart een pak misserie.

Greetz Nick

0 Likes